Page cover

🧹Tips for å rydde opp i systemet

Rydd opp i systemet med disse enkle tipsene.

Som hjemmet eller kontorpulten, kan også journalsystemet trenge en vårrengjøring. Vi har samlet tips til hvordan du og kollegene dine kan rydde opp i systemet.

Ved å ta felles avgjørelser om hva slags oppsett dere ønsker på klinikken og fjerne ting i systemet som ikke lenger er i bruk, kan arbeidsflyten og opplevelsen av systemet forbedres.

Oppgaver alle kan gjøre 🗂

Vårrengjøringen går raskt om dere kan dele på det. Alle kan bidra med følgende:

Få oversikt over timetypene

Timetypene på klinikken er felles for alle. Ved å deaktivere timetyper som ikke lenger er i bruk, får du færre timetyper å navigere mellom og oppsettet og bruk av timeboken blir mer effektiv.

Klikk på bildet for å forstørre

Private maler du ikke bruker

For mange maler kan gjøre det vanskelig å navigere når de skal brukes.

Rydd opp private postmaler som ikke lenger brukes. Postmaler kan ikke slettes, kun deaktiveres. Slik gjør du det:

Klikk på bildet for å forstørre

Rydd opp i de journalmalene du ikke bruker. Åpne Konfigurasjon og innstillinger , under Journal, og klikk på Journalmaler. Klikk på malen du ønsker å slette, og klikk Slett.

Klikk på bildet for å forstørre

Hva klinikkadministrator kan rydde opp i 🗑️

Som klinikkadministrator på klinikken har du tilgang til å administrere flere områder enn vanlige brukere.

Gjennomgå ansattlisten

Sørg for orden i ansattlisten og få bedre oversikt over klinikken på plattformen.

Fjern de ansatte fra listen som ikke lenger jobber på klinikken.

Klikk på bildet for å forstørre

Ønsker du å redigere en enkelt ansatt, klikk på vedkommende fra listen og gjør de endringene du ønsker. Du kan for eksempel sette en ansettelsesperiode. Når den perioden er ferdig vil ikke vedkommende lenger ha tilgang til klinikken. Rydd opp i ansattlisten/slett ansatte som ikke lengre er aktive på klinikken for unngå å bli fakturert for vedkommendes lisens.

Rydd opp i gruppene

Med et tastetrykk kan dere fjerne de gruppene som ikke lenger er i bruk. Klikk på krysset og gruppen er fjernet.

Grupper kan dere velge som mottaker av kommunikasjonstyper som for eksempel e-dialoger. Sørg for at dere ikke velger feil gruppe, eller en gruppe som ikke lenger brukes ved å rydde opp i de.

Klikk på bildet for å forstørre

Dere kan også rydde opp i medlemmene ved å endre medlemskriteriene. Kanskje finner dere ansatte som ikke lenger jobber på klinikken? Sjekk ut hvordan du setter opp grupper her.

Få orden på regnskapene

Har klinikken mange regnskap som ikke brukes? Det kan være en fordel å deaktivere disse slik at oversikten over regnskap er så ryddig som mulig. Unngå å føre regningskort på et regnskap som ikke brukes.

Legg merke til at dere kun kan deaktivere regnskap, men ikke slette det. Se hvor enkelt dere kan deaktivere regnskap.

Klikk på bildet for å forstørre

Timebøker som ikke lenger brukes

Deaktiver timebøker som ikke brukes og få mer oversikt. Dette kan være ekstra til hjelp for helsesekretær/sekretærer som setter opp timer for alle på klinikken

Slik deaktiverer du en timebok:

Klikk på bildet for å forstørre

Maler klinikken ikke lenger bruker

Maler er et effektiv verktøy for å gjøre kommunikasjon enklere. Kanskje har du maler med informasjon som ikke lenger er relevant?

Rydd opp i klinikkens postmaler som ikke lenger brukes. Postmaler kan ikke slettes, kun deaktiveres Klikk på bildet for å forstørre

For å rydde opp i dokumentmalene til klinikken, åpne Konfigurasjon og innstillinger , under Journal, og klikk på Dokumentmaler. Klikk på malen du ønsker å slette, og klikk Slett.

Klikk på bildet for å forstørre

Kunde- og kontaktliste

Få kontroll på klinikkens kunder og kontakter ved å fjerne de som ikke lenger har en relasjon til klinikken.

Fjern kontakter fra kontaktlisten som ikke lenger brukes ved å enkelt klikke på X-ikonet i oversikten.

Klikk på bildet for å forstørre

Er det bedrifter som ikke lenger har tilknytting til klinikken, kan disse deaktiveres.

Klikk på bildet for å forstørre

Last updated

Was this helpful?