Meldingslogg
Last updated
Last updated
Meldingsloggen viser alle elektroniske meldinger du har sendt og mottatt. Dersom du er klinikkadministrator viser loggen en oversikt over alle meldinger klinikken har sendt/mottatt.
Gå til Klinikkmodulen og Meldingslogg.
Noen meldinger er ikke knyttet til pasient og vises kun med en bindestrek i pasient-kolonnen.
For å se alle meldinger for ukjente pasienter, klikk Vis ukjente pasienter (se hvor).
Du kan knytte meldingen til en pasient og legge den til i riktig journal:
Åpne meldingen.
I pasientfeltet, klikk Legg til.
Søk opp pasienten og klikk Bekreft.
Ønsker du å legge til meldingen i journalen, klikk Legg til journal i menyen til høyre.
Meldingene kan filtreres på følgende:
Kategori (inngående og utgående meldinger)
Hvem meldingen er registrert av
Mottaker av meldingen
Datointervall
Pasient
Status
Meldingstype
Dette er meldingstypene:
Applikasjonskvittering
Behandlerkravmelding
Dialogmelding
Forespørsel om egenandel
Svar og egenandel
Epikrise
Henvisning
Resept
Søknadssvar- Individuell søknad om stønad
Søknadssvar fra SLV
Individuell søknad om stønad sendt
Abonnementsregistrering
Svar på abonnementsregistrering
Pasientens legemiddelliste
Pasientens legemiddelliste avk
Pasientens legemiddelliste multidose
Registrering av multidoseansvarlig
Svar på registrering av multidoseansvarlig
Endring av multidoseansvarlig
Forespørsel om referansenummer
Referansenummer
Tilbakekalling av resept
Kvittering på tilbakekalling av resept
Utleveringsrapport rekvirent
Slettet resept i RF
Utleveringsrapport fastlege
Forespørsel om pasientens legemiddelliste
Reseptliste
Forespørsel om utleveringer på resept
Utlevering på resept
Medisinske opplysninger for pasient
Rekvisisjon
Svarrapport
Sykemelding
Verifiser oppkobling mot RF
Under mottaker i listen vises et grønt eller rødt ikon for å indikere om meldingen har gått igjennom eller feilet. Hold musepekeren over ikonet for mer informasjon, eller klikk på meldingen for å åpne den.
Dersom meldingen har feilet og har rødt ikon i listen, kan du klikke på meldingen for å få mer informasjon.
I underfanene Meldingsdata, Relaterte meldinger, Mottakere, Feilmeldinger og Eksternt system kan du se flere detaljer. Du kan også skrive inn en eventuell kommentar, som vil vises i kommentarfeltet i oversiktsbildet.
Dersom du oppdager noe du mener er feil i meldingen, kan du rapportere dette til NHN. Klikker du på Rapporter feil til NHN tas du direkte til Norsk Helsenetts Kontakt oss side.
Hvorfor får jeg rød feilmelding på mine meldinger? Dersom du får røde feilmeldinger er meldingene mest sannsynlig ikke kommet gjennom/ikke mottatt. Sjekk "feilmelding" og se hva som kan være årsaken. Send meldingen på nytt, eller prøv en alternativ mottaker.