Oppsett
Her kan du lære mer om oppsettet til EG Pasientsky Betaling.
Tilgang til EG Pasientsky Betaling
Klinikkadministratoren kan gi tilgang for EG Pasientsky Betaling på ansattskortet, slik at nye ansatte får tilgang til betalingsløsningen (se eksempel nedenfor).
Naviger til Ansatte i Konfigurasjon og innstillinger
.
Velg ansatte, og gå til fanen Tilgang og rettgheter,
Huk av for å aktivere EG Pasientsky Betaling.
Du kan lese mer om Tilgang og rettigheter her.
Ta kontakt med oss for å få behandleren kundenummer, dersom behandleren vil motta betaling til sin egen konto med SMS-Betaling eller via Kiosk.

SMS-betaling/Kiosk
Oppsett og bruk for SMS-betaling og Kiosk er stort sett likt på plattformen.
Klinikknivå
Dersom klinikken som helhet skal motta betalinger, trenger du kun å legge til klinikkens kundenummer.
Behandlernivå
Dersom hver behandler skal motta betaling til sin egen konto må du legge til behandlerens kundenummer i tillegg til klinikkens kundenummer.
Legge til klinikkens kundenummer
For å sette opp tjenesten, må du først legge inn klinikkens kundenummer:
Gå til Konfigurasjon og innstillinger
og, under Økonomi, velg EG Pasientsky Betaling.
Under fanen SMS, trykk på Legg til klinikkens kundenummer.
Skriv inn kundenummeret som du har fått av oss.

Legge til behandlerens kundenummer
Etter du har lagt til klinikkens kundenummer, blir knappen Legg til behandlerens kundenummer klikkbar.
Trykk på knappen, og skriv inn behandlerens kundenummer som du har fått av oss.
Velg deretter en ansatt fra nedtrekksmenyen for å knytte behandleren til kundenummeret.
Alle ansatte som er lagt til vises når i oversikten.

Det var det! Når er SMS-betaling ferdigstilt og du kan se hvordan du ta i bruk her.
Fjerne ansatte fra SMS-betaling eller Kiosk-løsningen
Gå til Konfigurasjon og innstillinger
og, under Økonomi, velg EG Pasientsky Betaling.
I fanen SMS, får du oversikten over alle brukere.
Under Handlinger trykker du på X-ikonet
for å fjerne betalingsløsningen på den ansatte.
Merk: Ansatte som er tilknyttet et behandlernummer, kan ikke redigeres - kun fjernes.
Terminal
Innhold i pakken og hvordan du setter opp terminalen:
Først må du legge til klinikkens kundenummer:
Gå til Konfigurasjon og innstillinger
og, under Økonomi, velg EG Pasientsky Betaling.
Under fanen SMS, trykk på Legg til klinikkens kundenummer.
Skriv inn kundenummeret som du har fått av oss.
Legge til terminal
Etter du har lagt til klinikkens kundenummer, gå til fanen Terminal. Se eksempel nedenfor.
Trykk på Legg til terminal.
Gi terminalen et navn. Navnet kan endres senere.
Legg inn serienummeret som finnes på terminalen. Dette nummeret er unikt for hver terminal.
Du vil få et varsel dersom du skriver inn et ugyldig nummer, eller dersom terminalen allerede er i bruk.
Ønsker du å knytte ett eller flere regnskap til terminalen, kan du legge til regnskap i feltet Regnskap.
Hvis ingen regnskap er valgt, blir terminalen tilgjengelig for alle på klinikken.
Klikk på Lagre for å fullføre.

Hva innebærer det å knytte et regnskap til en terminal?
Tilgjengelighet
Kun tilgjengelig for brukere med det valgte regnskapet.
Tilgjengelig for alle på klinikken.
Systemets forslag
Systemet foreslår terminalen som er knyttet til valgt regnskap i regningskortet.
Systemet foreslår den sist brukte terminalen.
Valg i nedtrekksmenyen
Vises dersom det finnes flere terminaler knyttet til regnskapet.
Vises dersom det finnes flere tilgjengelige terminaler.
Tips: Hvis klinikken benytter flere betalingsterminaler, anbefales det å tilknytte hver terminal til det aktuelle regnskapet.
Redigere eller fjerne teminal
Naviger til EG Pasientsky Betaling i Konfigurasjon og innstillinger .
I fanen Terminal får du en oversikt over alle registrerte terminaler på klinikken. Her finner du informasjon om blant annet status, tilknyttede regnskap og når terminalen ble lagt til.
Trykk på blyantikonet
for å redigere terminalkoblingen og oppdater informasjonen ved behov. Se eksempel nedenfor.
Trykk X-knappen
om du vil fjerne den (se hvordan).
Last updated
Was this helpful?