EG Pasientsky Brukermanual
HjemmesidenPålogging
  • EG Pasientsky brukermanual
  • Start med systemet
    • Forberedelser
    • Videokurs
    • Quickguide - Konfigurasjon første dagen
  • Endringslogg
    • Endringslogg 2024
    • Endringslogg 2023
    • Endringslogg 2022
    • Endringslogg 2021
    • Endringslogg 2016-2020
      • Endringslogg 2020
      • Endringslogg 2019
      • Endringslogg 2018
      • Endringslogg 2017
      • Endringslogg 2016
    • Oppdatering av skjemaer
  • Tips
    • Ferie og fravær
    • For deg som jobber hjemmefra
    • For svaksynte
    • Sesongtips
      • ❄️Tips for vinterferie
      • 🧹Tips for å rydde opp i systemet
    • Covid-19
      • Takster og rapportering for Covid-19 vaksinering
      • Uttrekk av risikopasienter
      • Tilpass timeboken for Covid-19 vaksinering
      • Hurtigtest og svarrapport
      • Covid-19 prøvesvar fra Sykehuspartner
  • Moduler og funksjoner
  • Generelt
    • Logg inn
    • Hva ser jeg
    • Pasientkortet
    • Dine innstillinger
    • Opprette nye pasienter
    • Relasjoner
    • Varslinger til pasient
    • Markere pasient mors
    • Koble opp NHN-Fjernstyring
    • Hurtigtaster / Snarveier
    • Begreper
  • Post
    • Oversikt
    • Bruk
      • Varsling til pasient
      • Mottatte meldinger
    • Oppsett og innstillinger
      • E-konsultasjoner
      • Opprett maler
    • Ofte stilte spørsmål
  • Timebok
    • Oversikt
    • Oppsett
      • Online booking
      • Ankomstregistrering
    • Bruk
      • Avlyse og blokkere timer
      • Gruppetimer
      • Telefontimer
      • Pasientreiser
      • Timeforespørseler
  • Økonomi
    • Oppsett
      • Opprett regnskap
      • Opprett takster
      • Tilgang og rettigheter
      • Koble til betalingsterminal
        • Terminaler med skyløsning
        • Terminaler med lokal tilkobling
    • Bruk
      • Opprett regningskort
      • Endre og rette opp regningskort
      • Samleregning
      • Rapporter
        • Eksportering av rapporter (NY)
        • Ordne excel-fil
    • Helfo
      • Oppgjør for kommunale klinikker
      • Frikort og garantikoder
      • Tidsoverlapp
      • H2a- og H2b-taksten
    • Automatiske takster
    • Forsikring
      • Oppsett
      • Bruk
    • Pasientsky Faktura
      • Opprett og følg opp faktura
    • EG Pasientsky Betaling
      • EG Behandlerportal
      • Terminal
  • Videokonsultasjon
  • Telefoni
    • Bruk
    • Telefoninnstillinger
    • Anropsinnstillinger
    • Anropshistorikk
    • Utstyr for VoIP og video
      • Jabra-programvare
  • Journal
    • Tilgang til journaldata
    • Journalnotat
      • Behandlingsforløp
      • Overføre og motta journal
      • Journalmaler
      • Endre journalnotater
      • Objektive målinger
    • Utskrift
    • Elektroniske meldinger
      • Legeerklæring
      • PLO-meldinger
      • Sykmelding
      • Rekvisisjon
      • Henvisning
      • Dialogmelding
      • Epikrise
      • Tjenestebasert adressering
    • Andre funksjoner
      • Legg til fil
        • Skanning
      • Dokument til pasient
      • Dokumentmaler
      • Skjemaer
  • Lab
    • Oppsett
    • Bruk
    • Lab-integrasjoner
      • Fürst Forum
      • Fürst Forum Web
      • eUnilabs
      • DIPS Interactor
        • DIPS Interactor Sky
      • HP Link
      • IHR
      • Welch Allyn
      • Spirare
      • Zafena
  • Medisin
    • Sammenstille med RF
    • Ordinasjoner
      • Strukturert dosering
    • Resept
      • Blå resept
      • Preparater uten markedsføringstillatelse
    • SLV-varsler
    • Lokal varekatalog
    • Multidose på papir
    • Legemiddelgjennomgang
    • Behandlingsinformasjon
      • Legemiddelrekasjoner
      • Pasienter i PLO
      • Pasienter i LAR
      • Samtykkeliste og reservasjon
  • SYSVAK
  • Tidslinje
  • Tilbakemeldinger
  • Integrasjoner
    • Behandlernettverk - online booking
    • Enhetsadministrasjon
    • ExorLive
    • HelseNorge
    • Integrasjon til Kjernejournal
    • Leyr
    • Omilon
  • Administrasjon
    • Klinikkadministrator
      • Klinikkoppsett
        • Ansatte
          • Vikar og fravær
        • Grupper
        • Basis
        • Åpningstider
        • Systeminnstillinger
        • Moduler
        • Nettside
          • Tilgjengelighetserklæring
        • Skriftlige avtaler
    • Klinikkmodulen
      • Meldingslogg
      • Pasientliste
      • Kontaktliste
      • Kundeliste
      • Venteliste
      • Filarkiv
      • Rapporter og statistikk
      • Innsynslogg
  • Ressurser for klinikk
    • Ressurser for klinikk
    • Tjenester for pasienter
Powered by GitBook
On this page
  • Ta i bruk forsikring
  • Aktiver online booking hos Behandlernettverket
  • Legg til forsikringsavtale manuelt
  • Klinikkens avtaler
  • Behandlers avtaler
  • Avtalene dine kan finnes:
  • Velg avtalen du vil benytte
  • Ofte stilte spørsmål

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Økonomi
  2. Forsikring

Oppsett

Lær om oppsettet for forsikring før du tar det i bruk.

PreviousForsikringNextBruk

Last updated 4 months ago

Was this helpful?

Både klinikken og du som behandler kan ha forsikringsavtaler med forsikringsselskap. Dersom dere begge har avtale med samme forsikringsselskap, kan du som behandler velge hvilken avtale du ønsker å benytte.

Ta i bruk forsikring

  1. På regnskapet ditt, huk av for å ta i bruk forsikringsavtaler.

  2. Sørg for at organisasjonsnummeret er lagt til på regnskapet ditt. Husk at du må legge til det organisasjonsnummeret som er knyttet opp mot prisavtalen du ønsker å bruke. Eksempel: Ønsker du å bruke din prisavtale på ditt organisasjonsnummer, så må du legge til dette organisasjonsnummeret på regnskapet.

  3. Oppdater.

Under fanen Forsikringsavtaler på regnskapet, får du oversikt over forsikringsselskaper du og/eller klinikken har avtale med.

Avtalene må manuelt legges til i kundelisten eller i din egen profil. Les videre om de to mulighetene eller velg fra punktene under du vil lære mer om:

For å kunne legge til forsikringsavtaler, kreves det følgende:

  • Har klinikken forsikringsavtaler, må klinikkens organisasjonsnummer være registrert i klinikkoppsettet, under Basis.

  • Har du som behandler egne avtaler med forsikringsselskaper, må organisasjonsnummeret ditt være registrert på din profil.

Deretter må du fra klinikkens profil eller din egen hos Behandlernettverket sikre at samsvarende organisasjonsnummer er lagt inn og gi tilgang til deling av data.

Aktiver online booking hos Behandlernettverket

  1. Velg firmaet ditt, og pass på å velge riktig hvis du administrerer flere.

  2. Under Klinikker velg klinikken din.

    • Merk at dette ses kun dersom du er klinikkadministrator i Behandlernettverket. Kontakt din klinikkadministrator dersom du ikke har tilgang.

    • Hvis dere er en paraplyklinikk hvor hver behandler har eget organisasjonsnummer og egne forsikringsavtaler, vil hver behandler kunne se sitt eget organisasjonsnummer.

  3. Klikk på Legg til i Online booking-seksjonen.

  4. Sørg for at du har valgt PatientSky Clinic for journalsystemet.

  5. Under Ekstern ID legger du inn klinikkens unike ID fra EG Pasientsky.

  6. Deretter trykk på Aktiver online booking. Online booking-seksjonen viser en grønn online status.


Legg til forsikringsavtale manuelt

Behandlers egne avtaler registeres på behandlerens profil, mens klinikkens avtaler registreres i kundelisten.

Klinikkens avtaler

Kundelisten inneholder alle forsikringsleverandører.

  1. Gå til Klinikk og Kundeliste.

  2. Klikk på leverandøren du skal legge til avtale på.

  3. Gå til Forsikringsavtaler og klikk Legg til forsikringsavtale.

Legg inn avtalens gyldighet. Legg til datoen forsikringen er Gyldig fra. Hvis forsikringsavtalen er gyldig fra dagens dato, legg til dagen før dagens dato for å forsikre at du kan ta i bruk forsikringstakstene.

Legg eventuelt til betalingsfrist. Betalingsfristen eller forfallsdato er ikke synlig på regningskortet, men vil være med i EHF-fakturaen som sendes når du oppretter en forsikringsordre.

Legg så til prisene på takstkodene som fastsatt i forsikringsavtalen.

  1. Under Prisavtaler, klikk Legg til.

  2. Velg takstkode fra listen.

  3. Skriv inn pris.

  4. Lagre.

Når takstkodene er lagt inn, klikk Oppdater.

Klinikkens avtale med dette forsikringsselskapet er nå lagt til.

Behandlers avtaler

Behandlere registrerer sine avtaler på sin profil.

  1. Gå til Forsikringsavtaler.

  2. Under Kunde, velg forsikringsselskapet du har avtale med.

  3. Ditt eget organisasjonsnummer legges automatisk inn. Hvis ikke, velg fra listen.

  4. Legg til avtalens gyldighet. Legg til datoen forsikringen er Gyldig fra. Hvis forsikringsavtalen er gyldig fra dagens dato, legg til dagen før dagens dato for å forsikre at du kan ta i bruk forsikringstakstene

  5. Legg til.

Legg så til prisene på takstkodene som fastsatt i forsikringsavtalen.

  1. Velg takstkode fra listen.

  2. Skriv inn pris.

  3. Lagre. Dine avtaler som behandler er nå lagt til.

Avtalene dine kan finnes:


Velg avtalen du vil benytte

Dersom du er behandler tilknyttet en klinikk som har forsikringsavtaler, men også har egne avtaler gjennom ditt enkeltpersonsforetak, kan du velge om du vil benytte klinikkens avtaler eller dine egne.

  1. Gå til fanen Forsikringsavtaler.

  2. Under Avtaler valgt vises hvilke avtaler som er foretrukne i tilfeller hvor behandler har tilgang til flere forsikringsavtaler hos samme forsikringsselskap.

  3. Klikk på selskapet du ønsker å velge avtale for.

  4. Du ser hvilken avtale som er foretrukket, for eksempel klinikkens. Ønsker du å bytte til din egen, klikk Bruk mine avtaler, og vice versa.

Du kan se detaljene for avtalen ved å klikke på dem.

Ofte stilte spørsmål

Hvorfor må organisasjonsnummeret mitt være registrert på regnskapet mitt? Organisasjonsnummeret på regnskapet ditt brukes blant annet av integrerte betalingsterminaler som Convenes terminal, for å sikre at EHF ikke blir avvist av forsikringsselskapet når de ikke vet hvor EHF kommer fra.

Hvis vi er flere avdelinger/klinikker som er oppført som én klinikk i systemet, kan vi fortsatt bruke forsikring? Ja, det er mulig, forutsatt at avtale med forsikrinngsselskap er inngått med klinikken og ikke individuelt med behandler. Det er derfor også en forutsetning at alle klinikkene har samme prisavtale med forsikringsselskapene. Det settes opp på følgende måte:

  • Hver avdeling/klinikk oppretter hvert sitt regnskap med sitt eget organisasjonsnummer og aktiverer bruk av forsikringsavtaler på regnskapet

  • Under fanen Forsikringsavtaler, beholder du valget om klinikkens avtale.

For

For

Logg inn via .

Denne ID-en er spesifikk for din klinikk. Hvis du mangler denne ID-en, .

Dersom du ikke finner din klinikk eller har problemer med aktivering, . Behandlernettverkets egen veiledning finner du .

Klikk på

Klikk

Under Prisavtaler,

Gå til Konfigurasjon og innstillinger og åpne regnskapet ditt.

Behandlernettverket.no
ta kontakt med oss
ta kontakt med Behandlernettverket
her
kontekstvelgeren og Vis profil.
Legg til.
klikk Legg til.
klinikkens avtaler
behandlers avtaler
I Kundelisten
I din profil
På regnskapet
Lær om oppsettet for forsikring.
Huk av Ta i bruk forsikringsavtaler på regnskapet.
Oversikt over forsikringsavtaler på regnskapet
Et eksempel på synkronisering hos Behandlernettverket
Legg til forsikringsavtale for klinikk
Forsikringsavtaler på behandlers egen profil
Forsikringsavtaler for et forsikringsselskap i kundelisten
Forsikringsavtaler på regnskapet
Velg hvilken avtale du vil benytte