EG Pasientsky Brukermanual
HjemmesidenPålogging
  • EG Pasientsky brukermanual
  • Start med systemet
    • Forberedelser
    • Videokurs
    • Quickguide - Konfigurasjon første dagen
  • Endringslogg
    • Endringslogg 2024
    • Endringslogg 2023
    • Endringslogg 2022
    • Endringslogg 2021
    • Endringslogg 2016-2020
      • Endringslogg 2020
      • Endringslogg 2019
      • Endringslogg 2018
      • Endringslogg 2017
      • Endringslogg 2016
    • Oppdatering av skjemaer
  • Tips
    • Ferie og fravær
    • For deg som jobber hjemmefra
    • For svaksynte
    • Sesongtips
      • ❄️Tips for vinterferie
      • 🧹Tips for å rydde opp i systemet
    • Covid-19
      • Takster og rapportering for Covid-19 vaksinering
      • Uttrekk av risikopasienter
      • Tilpass timeboken for Covid-19 vaksinering
      • Hurtigtest og svarrapport
      • Covid-19 prøvesvar fra Sykehuspartner
  • Moduler og funksjoner
  • Generelt
    • Logg inn
    • Hva ser jeg
    • Pasientkortet
    • Dine innstillinger
    • Opprette nye pasienter
    • Relasjoner
    • Varslinger til pasient
    • Markere pasient mors
    • Koble opp NHN-Fjernstyring
    • Hurtigtaster / Snarveier
    • Begreper
  • Post
    • Oversikt
    • Bruk
      • Varsling til pasient
      • Mottatte meldinger
    • Oppsett og innstillinger
      • E-konsultasjoner
      • Opprett maler
    • Ofte stilte spørsmål
  • Timebok
    • Oversikt
    • Oppsett
      • Online booking
      • Ankomstregistrering
    • Bruk
      • Avlyse og blokkere timer
      • Gruppetimer
      • Telefontimer
      • Pasientreiser
      • Timeforespørseler
  • Økonomi
    • Oppsett
      • Opprett regnskap
      • Opprett takster
      • Tilgang og rettigheter
      • Koble til betalingsterminal
        • Terminaler med skyløsning
        • Terminaler med lokal tilkobling
    • Bruk
      • Opprett regningskort
      • Endre og rette opp regningskort
      • Samleregning
      • Rapporter
        • Eksportering av rapporter (NY)
        • Ordne excel-fil
    • Helfo
      • Oppgjør for kommunale klinikker
      • Frikort og garantikoder
      • Tidsoverlapp
      • H2a- og H2b-taksten
    • Automatiske takster
    • Forsikring
      • Oppsett
      • Bruk
    • Pasientsky Faktura
      • Opprett og følg opp faktura
    • EG Pasientsky Betaling
      • EG Behandlerportal
      • Terminal
  • Videokonsultasjon
  • Telefoni
    • Bruk
    • Telefoninnstillinger
    • Anropsinnstillinger
    • Anropshistorikk
    • Utstyr for VoIP og video
      • Jabra-programvare
  • Journal
    • Tilgang til journaldata
    • Journalnotat
      • Behandlingsforløp
      • Overføre og motta journal
      • Journalmaler
      • Endre journalnotater
      • Objektive målinger
    • Utskrift
    • Elektroniske meldinger
      • Legeerklæring
      • PLO-meldinger
      • Sykmelding
      • Rekvisisjon
      • Henvisning
      • Dialogmelding
      • Epikrise
      • Tjenestebasert adressering
    • Andre funksjoner
      • Legg til fil
        • Skanning
      • Dokument til pasient
      • Dokumentmaler
      • Skjemaer
  • Lab
    • Oppsett
    • Bruk
    • Lab-integrasjoner
      • Fürst Forum
      • Fürst Forum Web
      • eUnilabs
      • DIPS Interactor
        • DIPS Interactor Sky
      • HP Link
      • IHR
      • Welch Allyn
      • Spirare
      • Zafena
  • Medisin
    • Sammenstille med RF
    • Ordinasjoner
      • Strukturert dosering
    • Resept
      • Blå resept
      • Preparater uten markedsføringstillatelse
    • SLV-varsler
    • Lokal varekatalog
    • Multidose på papir
    • Legemiddelgjennomgang
    • Behandlingsinformasjon
      • Legemiddelrekasjoner
      • Pasienter i PLO
      • Pasienter i LAR
      • Samtykkeliste og reservasjon
  • SYSVAK
  • Tidslinje
  • Tilbakemeldinger
  • Integrasjoner
    • Behandlernettverk - online booking
    • Enhetsadministrasjon
    • ExorLive
    • HelseNorge
    • Integrasjon til Kjernejournal
    • Leyr
    • Omilon
  • Administrasjon
    • Klinikkadministrator
      • Klinikkoppsett
        • Ansatte
          • Vikar og fravær
        • Grupper
        • Basis
        • Åpningstider
        • Systeminnstillinger
        • Moduler
        • Nettside
          • Tilgjengelighetserklæring
        • Skriftlige avtaler
    • Klinikkmodulen
      • Meldingslogg
      • Pasientliste
      • Kontaktliste
      • Kundeliste
      • Venteliste
      • Filarkiv
      • Rapporter og statistikk
      • Innsynslogg
  • Ressurser for klinikk
    • Ressurser for klinikk
    • Tjenester for pasienter
Powered by GitBook
On this page
  • Opprett gruppe
  • Legg til dynamisk gruppe
  • Legg til statisk gruppe
  • Oppsett tilgjengelighet
  • Sjekke inn og ut av grupper og funksjoner

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Administrasjon
  2. Klinikkadministrator
  3. Klinikkoppsett

Grupper

PreviousVikar og fraværNextBasis

Last updated 9 months ago

Was this helpful?

Grupper kan brukes til ulike formål på klinikken. En bestemt gruppe kan for eksempel settes som mottaker av dialoger eller telefonsamtaler, og man kan bruke grupper til å angi hvilke funksjoner man tar del i på klinikken, for eksempel resepsjon eller LAB.

Opprett gruppe

  1. Klikk Opprett gruppe.

  2. Gi gruppen et navn. Dette vil vises ut mot alle brukere på klinikken og pasienter dersom gruppen for eksempel settes som mottaker av dialoger.

  3. Velg eier. Dette avgrenser hvem som kan være medlem i gruppen, basert på avdeling. Dersom du velger en avdeling, er det kun brukere innad i avdelingen som vil kunne ta del i gruppen. Dersom klinikken deres kun har 1 avdeling, vil feltet være grått. Valget Hele klinikken vil være valgt som standard, og dette kan ikke endres.

  4. Velg om gruppen skal være statisk eller dynamisk.

Gruppen opptrer statisk, slik at du velger spesifikke brukere som er i gruppen, og disse må fysisk slettes eller legges til for at endringer i gruppen skal skje.

Eksempel: Dersom du lager en gruppe med to spesifikke brukere som er leger, det begynner en ny lege på klinikken og du ønsker at denne legen også skal være med i gruppen, må du gå inn i Grupper og legge vedkommende til.

Dersom en hovedbruker i gruppen har en vikar, må vikaren manuelt legges til for å ta del i gruppen.

En dynamisk gruppe er en gruppe der brukerne automatisk kan rullere inn og ut av gruppen basert på valgte kriterier.

Eksempel: Velger du filteret Rolle: Lege som medlemskriterie, vil alle leger på klinikken automatisk ta del i gruppen. Starter eller slutter det en lege vil medlemmet automatisk fjernes eller legges til.

Dersom en hovedbruker i gruppen har en vikar, vil vikaren automatisk ta del i gruppen.

Legg til dynamisk gruppe

Velger du dynamisk gruppe, klikk Legg til for å sette opp medlemskriterier.

Medlemmer kan legges til basert på rolle eller funksjon. Dersom en spesifikk ansatt som ikke har den aktuelle rollen eller funksjonen også skal være medlem av gruppen, kan denne velges under stillinger.

Du ser hvilke ansatte som treffes av kriteriene i listen og dermed er medlem av gruppen.

Du kan legge til flere kriterier på en gruppe.

Eksempel: Alle leger og alle som har funksjonen pasientbehandling, eller alle leger som har funksjonen pasientbehandling.

Under Oppsett medlemskriterier og Ansatte i kriteriene, ser du hvilke kriterier som er valgt og hvilke ansatte som treffes av dem.

Legg til statisk gruppe

Velger du statisk gruppe, klikk Legg til for å velge hvilke ansatte som skal være medlem.

Merk at her velger man den spesifikke brukeren, og gruppen vil kun være koblet mot de valgte brukerne. Brukere må manuelt fjernes eller legges til.

Oppsett tilgjengelighet

Sjekke inn og ut av grupper og funksjoner

Det er mulig å sjekke inn og ut av alle grupper en bruker er medlem av. Vi vet at dagene er ulike med ulike oppgaver i helsesektoren, og vi ønsker å gjøre dette enklere for brukerne våre.

Eksempel: En dynamisk gruppe som heter Resepsjon, med alle brukere som er i stillingen Sekretær, med funksjonen Resepsjon Callsenter og Resepsjon Inbox. En av dagene skal brukeren jobbe med å ta telefonen i resepsjonen, en annen dag med å besvare innboksen i resepsjonen. Brukeren kan da logge inn i gruppen og aktivere/deaktivere de aktuelle funksjonene. Dersom brukeren skal jobbe på Lab en dag, kan vedkommende enkelt bare logge helt ut av resepsjonsgruppen og vil kun motta trafikk som er relevant for Lab-arbeidet.

Gå til Konfigurasjon og innstillinger , og under Klinikk klikk Grupper.

Velg hvordan gruppens tilgjengelighet skal settes opp. Velg ja eller nei på de ulike innstillingene. Du kan logge inn og ut av en gruppe avhengig av hvilke arbeidsoppgaver du skal utføre. For å kunne logge inn og ut, må du velge ja til at gruppen skal være synlig i kontekstvelgeren. Les mer om

Når en bruker er tilknyttet en gruppe, vil brukeren kunne logge inn og ut av denne gruppen, avhengig av hvilke arbeidsoppgaver som skal utføres denne spesifikke dagen. Dette gjøres i .

kontekstvelgeren.
kontekstvelgeren
Grupper i Konfigurasjon og innstillinger.
Oppsett av dynamisk gruppe
Gruppens kriterier og medlemmer
Legg til ansatte i en statisk gruppe
Oppsett tilgjengelighet for gruppe