EG Pasientsky Brukermanual
HjemmesidenPålogging
  • EG Pasientsky brukermanual
  • Start med systemet
    • Forberedelser
    • Videokurs
    • Quickguide - Konfigurasjon første dagen
  • Endringslogg
    • Endringslogg 2024
    • Endringslogg 2023
    • Endringslogg 2022
    • Endringslogg 2021
    • Endringslogg 2016-2020
      • Endringslogg 2020
      • Endringslogg 2019
      • Endringslogg 2018
      • Endringslogg 2017
      • Endringslogg 2016
    • Oppdatering av skjemaer
  • Tips
    • Ferie og fravær
    • For deg som jobber hjemmefra
    • For svaksynte
    • Sesongtips
      • ❄️Tips for vinterferie
      • 🧹Tips for å rydde opp i systemet
    • Covid-19
      • Takster og rapportering for Covid-19 vaksinering
      • Uttrekk av risikopasienter
      • Tilpass timeboken for Covid-19 vaksinering
      • Hurtigtest og svarrapport
      • Covid-19 prøvesvar fra Sykehuspartner
  • Moduler og funksjoner
  • Generelt
    • Logg inn
    • Hva ser jeg
    • Pasientkortet
    • Dine innstillinger
    • Opprette nye pasienter
    • Relasjoner
    • Varslinger til pasient
    • Markere pasient mors
    • Koble opp NHN-Fjernstyring
    • Hurtigtaster / Snarveier
    • Begreper
  • Post
    • Oversikt
    • Bruk
      • Varsling til pasient
      • Mottatte meldinger
    • Oppsett og innstillinger
      • E-konsultasjoner
      • Opprett maler
    • Ofte stilte spørsmål
  • Timebok
    • Oversikt
    • Oppsett
      • Online booking
      • Ankomstregistrering
    • Bruk
      • Avlyse og blokkere timer
      • Gruppetimer
      • Telefontimer
      • Pasientreiser
      • Timeforespørseler
  • Økonomi
    • Oppsett
      • Opprett regnskap
      • Opprett takster
      • Tilgang og rettigheter
      • Koble til betalingsterminal
        • Terminaler med skyløsning
        • Terminaler med lokal tilkobling
    • Bruk
      • Opprett regningskort
      • Endre og rette opp regningskort
      • Samleregning
      • Rapporter
        • Eksportering av rapporter (NY)
        • Ordne excel-fil
    • Helfo
      • Oppgjør for kommunale klinikker
      • Frikort og garantikoder
      • Tidsoverlapp
      • H2a- og H2b-taksten
    • Automatiske takster
    • Forsikring
      • Oppsett
      • Bruk
    • Pasientsky Faktura
      • Opprett og følg opp faktura
    • EG Pasientsky Betaling
      • EG Behandlerportal
      • Terminal
  • Videokonsultasjon
  • Telefoni
    • Bruk
    • Telefoninnstillinger
    • Anropsinnstillinger
    • Anropshistorikk
    • Utstyr for VoIP og video
      • Jabra-programvare
  • Journal
    • Tilgang til journaldata
    • Journalnotat
      • Behandlingsforløp
      • Overføre og motta journal
      • Journalmaler
      • Endre journalnotater
      • Objektive målinger
    • Utskrift
    • Elektroniske meldinger
      • Legeerklæring
      • PLO-meldinger
      • Sykmelding
      • Rekvisisjon
      • Henvisning
      • Dialogmelding
      • Epikrise
      • Tjenestebasert adressering
    • Andre funksjoner
      • Legg til fil
        • Skanning
      • Dokument til pasient
      • Dokumentmaler
      • Skjemaer
  • Lab
    • Oppsett
    • Bruk
    • Lab-integrasjoner
      • Fürst Forum
      • Fürst Forum Web
      • eUnilabs
      • DIPS Interactor
        • DIPS Interactor Sky
      • HP Link
      • IHR
      • Welch Allyn
      • Spirare
      • Zafena
  • Medisin
    • Sammenstille med RF
    • Ordinasjoner
      • Strukturert dosering
    • Resept
      • Blå resept
      • Preparater uten markedsføringstillatelse
    • SLV-varsler
    • Lokal varekatalog
    • Multidose på papir
    • Legemiddelgjennomgang
    • Behandlingsinformasjon
      • Legemiddelrekasjoner
      • Pasienter i PLO
      • Pasienter i LAR
      • Samtykkeliste og reservasjon
  • SYSVAK
  • Tidslinje
  • Tilbakemeldinger
  • Integrasjoner
    • Behandlernettverk - online booking
    • Enhetsadministrasjon
    • ExorLive
    • HelseNorge
    • Integrasjon til Kjernejournal
    • Leyr
    • Omilon
  • Administrasjon
    • Klinikkadministrator
      • Klinikkoppsett
        • Ansatte
          • Vikar og fravær
        • Grupper
        • Basis
        • Åpningstider
        • Systeminnstillinger
        • Moduler
        • Nettside
          • Tilgjengelighetserklæring
        • Skriftlige avtaler
    • Klinikkmodulen
      • Meldingslogg
      • Pasientliste
      • Kontaktliste
      • Kundeliste
      • Venteliste
      • Filarkiv
      • Rapporter og statistikk
      • Innsynslogg
  • Ressurser for klinikk
    • Ressurser for klinikk
    • Tjenester for pasienter
Powered by GitBook
On this page
  • Konfigurasjon av timetyper
  • Restriksjoner for bestilling
  • Informasjon til pasienten
  • Pasient bestiller time
  • Online timebestilling uten innlogging
  • Sporingsscript
  • Sette opp sporingsscript
  • Generer bestillingslenke
  • Verifiser at trackingen virker
  • Ofte stilte spørsmål

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Timebok
  2. Oppsett

Online booking

Lær hvordan du setter opp online booking.

PreviousOppsettNextAnkomstregistrering

Last updated 7 months ago

Was this helpful?

Dere kan tilby pasienter å bestille timer online, via eller pasientportalen.

Konfigurasjon av timetyper

For å tilgjengeliggjøre ledige timer i appen og pasientportalen må du sjekke:

  • At timeboken din er tilgjengelig online ().

  • At timetypen er tilgjengelig online ().

  • Legge til timene som er tilgjengelig online i ukemalen din ().

  • At arbeidsplanen er oppdatert når det er gjort endringer ().

Online synlighet

For å forhindre at pasienter bestiller veldig spredt utover dagen, kan du velge at det kun skal vises første ledige time når pasientene bestiller (). Du kan også benytte Les mer om online synlighet for smartluker .

Restriksjoner for bestilling

Restriksjoner for online bestilling og avbestilling du kan velge mellom er ():

  • Maks selvbestilte timer som pasientene kan bestille selv.

  • Antall tilgjengelig dager pasientene kan se og bestille timer fremover i tid.

  • Tidsfrist for bestilling (i timer) for å hindre at pasienter bestiller timer kort tid før timen starter.

  • Tidsfrist for avbestilling (i timer) for å hindre pasientene fra å kansellere timen kort tid før den starter.

Informasjon til pasienten

  • Normal pris for timen kan vises for pasienten før de bestiller.

  • Besøksadresse kan brukes hvis timen er på en annen lokasjon enn klinikken.

  • Tilleggsinformasjon kan brukes for å legge til informasjon om timen som pasientene bør være oppmerksomme på før de bestiller timen. Denne informasjonen vises i appen og pasientportalen før de bestiller timen.

Pasient bestiller time

Pasienten bestiller time enten via

Dersom timetypen er satt til å sende ut varsler, mottar pasienten en varsel på epost eller SMS med bekreftelse på at timen er bestilt.

I timeboken blir pasienten automatisk satt opp på den timen de har bestilt. Timer som er bestilt av pasientene selv er markert med stiplet linje og tooltip i timeboken.

Online timebestilling uten innlogging

Dere har også mulighet til å tilby online timebestilling direkte fra deres egen hjemmeside. Da trenger ikke pasientene å logge seg inn med BankID for å bestille timer, og dere kan enkelt spore bevegelsesmønsteret for timebestillingen.

Merk at dersom pasienten bruker PatientSky-appen, vil systemet prioritere og bruke de kontaktinformasjonene som er registrert i appen.

Pasientene vil få informasjon om dette når de fyller inn telefonnummer og e-post. Se eksempel nedenfor.

Sporingsscript

For at dere kan spore bevegelsmønsteret til pasienter på siden tilbyr vi et tilpasset sporingsscript. På denne måten kan dere se hvor mange som besøker siden og hvor mange som faktisk gjennomfører booking. Dette sporingsscriptet består av to deler som må settes inn i to separate felt.

Følg stegene under og sett inn din tracking-id i det ferdige sporingsscriptet.

Sporingsscript kan brukes på flere måter enn beskrevet her. Dersom du ønsker dette må det gjøres på eget initiativ. Scriptet under er en ferdig løsning fra oss og er den eneste løsningen vi supporterer.

Her kan du finne sporingsscript:

Sporingsscript #1: Sporingsscript for brukerbesøk på bestillingssiden:
var tag = document.createElement("script");
tag.src = "https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=YOUR_TRACKER_CODE";
document.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(tag);
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag() {
  dataLayer.push(arguments);
}

gtag("js", new Date());

gtag("event", "booking_init");

gtag("config", "YOUR_TRACKER_CODE");

document.addEventListener("click", function (e) {
  e.path.forEach(function (pI) {
    if (pI.className && pI.className.indexOf("ant-select-dropdown-menu-item") != -1) {
      gtag(
        "event",
        pI.firstChild.className,
        {
          value: pI.firstChild.title,
        }
      );
    }

    if (pI.className && pI.className.indexOf("booking-form-date") != -1) {
      gtag("event", "booking-form-date");
    }

    if (pI.className && pI.className.indexOf("ant-btn") != -1) {
      gtag("event", "button", { value: pI.innerText });
    }
  });
});
Sporingsscript #2: Sporingsscript for å hente gjennomførte bestillinger:
gtag("event", "booking_completed")

Sette opp sporingsscript

1. Finn din tracking-ID i Google Analytics

  • Velg det aktuelle området øverst i Område-kolonnen.

  • Klikk på Datastrømmer i Område-kolonnen.

  • Klikk på datastrømmen du trenger ID-en til. ID-en vises øverst til høyre (se eksempelet nedenfor).

Ved Google Analytics 4 ser vanligvis koden slik ut: G-A12BCDEFGH

2. Bruk din tracking-ID i Sporingsscript #1

  • Erstatt vår placeholder, YOUR_TRACKER_CODE, på rad 2 og rad 13 med din tracking-ID.

2 tag.src = "https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=YOUR_TRACKER_CODE"

13 gtag("config", "YOUR_TRACKER_CODE");

Slik skal det se ut.

2 tag.src = "https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=G-A12BCDEFGH"

13 gtag("config", "G-A12BCDEFGH");

3. Sett inn sporingsscript i systemet

  • Velg fanen Ekstern bookingside.

  • Trykk på Oppdater.

Sporingsscriptene vi tilbyr for brukerbesøk og gjennomførte bestillinger henger sammen. Det er derfor viktig at begge felt blir fylt ut om sporingsscriptet skal fungere som tiltenkt.

Generer bestillingslenke

For å tilby online timebestilling direkte fra hjemmesiden, må du generere en bestillingslenke.

  • Velg timebok og/eller timetype som skal være forhåndsvalgt. Lenken endres automatisk når du velger timebok/timetype. Du kan også la disse feltene stå åpne hvis alle timebøker og timetyper skal være tilgjengelige.

  • Trykk på Klikk for å åpne lenken om du vil se på forhåndsvisning av siden, ellers kan du klikke Kopiere lenken eller Kopiere innebygd kode.

Det kan være nyttig med forhåndsvalgt timebok/timetype hvis bestillingslenken skal brukes til å tilby en spesifikk tjeneste.

Verifiser at trackingen virker

  • Åpne lenken for bestillingsflowet vi satte opp tidligere.

  • Høyreklikk og velg Inspiser.

  • Klikk på fanen Network og velg All.

  • Finner du en kode lignende gtm.js så virker sporingen.

Ofte stilte spørsmål

Under Synlige opplysninger ved timebestilling og i app, kan du legge til viktig tilleggsinformasjon om timen. Pasientene vil se denne informasjonen når de bestiller timen enten via pasientportalen eller appen ().

Automatisk dialog kan brukes for å sende en e-dialog til pasienten når de bestiller time. Til dette brukes som du oppretter selv.

,

, eller

.

Pasienter kan se tilgjengelig kapasitet ved timebestilling: grønn for mange ledige timer, gul for få ledige timer og rød for ingen ledige timer.

Logg på og klikk på .

Google Analytics 4 (GA4) har erstattet Universal Analytics (UA) fra 1. juli 2024. Om din tracking-ID fortsatt starter med UA betyr det at du fortsatt er på Universal Analytics. Du må dermed bytte til GA4 etterhvert. .

Kopier til et sted hvor du kan redigere koden.

I Konfigurasjon og innstillinger , trykk på Innstillinger under Timebok.

Lim inn inn i venstre felt, og inn i høyre felt.

Eksempel: Dersom dere tilbyr influensavaksine og har en egen timetype eller timebok for dette, kan en av disse forhåndsvelges ().

Kan pasienter med D-nummer bestille time via online booking uten innlogging? Ja, pasienten kan velge D-nummer fra nedtrekksmenyen i løsningen ().

se hvordan
Google Analytics-kontoen din
Administrator
Les om GA4 her
se hvordan
se hvor
Online timebestilling uten innlogging
Sporingsscript #1
Sporingsscript #1
Sporingsscript #2
se hvor
se hvor
se hvor
se hvor
se hvordan
se hvordan
Eksempel fra .
Google Support
PatientSky-appen
maler
smartluker.
her
PatientSky-appen
Pasientportalen
Timer bestilt av pasienten selv er markert med stiplet linje
Pasienter trenger ikke å logge seg inn med BankID for å bestille timer med online booking.
Kopier Sporingsscript #1 inn i venstre felt, og Sporingsscript #2 inn i høyre felt.
Eksempel på hvordan du kan generere bestillingslenke.
Du kan kopiere lenken eller den innebygde koden.