EG Pasientsky Brukermanual
HjemmesidenPålogging
  • EG Pasientsky brukermanual
  • Start med systemet
    • Forberedelser
    • Videokurs
    • Quickguide - Konfigurasjon første dagen
  • Endringslogg
    • Endringslogg 2024
    • Endringslogg 2023
    • Endringslogg 2022
    • Endringslogg 2021
    • Endringslogg 2016-2020
      • Endringslogg 2020
      • Endringslogg 2019
      • Endringslogg 2018
      • Endringslogg 2017
      • Endringslogg 2016
    • Oppdatering av skjemaer
  • Tips
    • Ferie og fravær
    • For deg som jobber hjemmefra
    • For svaksynte
    • Sesongtips
      • ❄️Tips for vinterferie
      • 🧹Tips for å rydde opp i systemet
    • Covid-19
      • Takster og rapportering for Covid-19 vaksinering
      • Uttrekk av risikopasienter
      • Tilpass timeboken for Covid-19 vaksinering
      • Hurtigtest og svarrapport
      • Covid-19 prøvesvar fra Sykehuspartner
  • Moduler og funksjoner
  • Generelt
    • Logg inn
    • Hva ser jeg
    • Pasientkortet
    • Dine innstillinger
    • Opprette nye pasienter
    • Relasjoner
    • Varslinger til pasient
    • Markere pasient mors
    • Koble opp NHN-Fjernstyring
    • Hurtigtaster / Snarveier
    • Begreper
  • Post
    • Oversikt
    • Bruk
      • Varsling til pasient
      • Mottatte meldinger
    • Oppsett og innstillinger
      • E-konsultasjoner
      • Opprett maler
    • Ofte stilte spørsmål
  • Timebok
    • Oversikt
    • Oppsett
      • Online booking
      • Ankomstregistrering
    • Bruk
      • Avlyse og blokkere timer
      • Gruppetimer
      • Telefontimer
      • Pasientreiser
      • Timeforespørseler
  • Økonomi
    • Oppsett
      • Opprett regnskap
      • Opprett takster
      • Tilgang og rettigheter
      • Koble til betalingsterminal
        • Terminaler med skyløsning
        • Terminaler med lokal tilkobling
    • Bruk
      • Opprett regningskort
      • Endre og rette opp regningskort
      • Samleregning
      • Rapporter
        • Eksportering av rapporter (NY)
        • Ordne excel-fil
    • Helfo
      • Oppgjør for kommunale klinikker
      • Frikort og garantikoder
      • Tidsoverlapp
      • H2a- og H2b-taksten
    • Automatiske takster
    • Forsikring
      • Oppsett
      • Bruk
    • Pasientsky Faktura
      • Opprett og følg opp faktura
    • EG Pasientsky Betaling
      • EG Behandlerportal
      • Terminal
  • Videokonsultasjon
  • Telefoni
    • Bruk
    • Telefoninnstillinger
    • Anropsinnstillinger
    • Anropshistorikk
    • Utstyr for VoIP og video
      • Jabra-programvare
  • Journal
    • Tilgang til journaldata
    • Journalnotat
      • Behandlingsforløp
      • Overføre og motta journal
      • Journalmaler
      • Endre journalnotater
      • Objektive målinger
    • Utskrift
    • Elektroniske meldinger
      • Legeerklæring
      • PLO-meldinger
      • Sykmelding
      • Rekvisisjon
      • Henvisning
      • Dialogmelding
      • Epikrise
      • Tjenestebasert adressering
    • Andre funksjoner
      • Legg til fil
        • Skanning
      • Dokument til pasient
      • Dokumentmaler
      • Skjemaer
  • Lab
    • Oppsett
    • Bruk
    • Lab-integrasjoner
      • Fürst Forum
      • Fürst Forum Web
      • eUnilabs
      • DIPS Interactor
        • DIPS Interactor Sky
      • HP Link
      • IHR
      • Welch Allyn
      • Spirare
      • Zafena
  • Medisin
    • Sammenstille med RF
    • Ordinasjoner
      • Strukturert dosering
    • Resept
      • Blå resept
      • Preparater uten markedsføringstillatelse
    • SLV-varsler
    • Lokal varekatalog
    • Multidose på papir
    • Legemiddelgjennomgang
    • Behandlingsinformasjon
      • Legemiddelrekasjoner
      • Pasienter i PLO
      • Pasienter i LAR
      • Samtykkeliste og reservasjon
  • SYSVAK
  • Tidslinje
  • Tilbakemeldinger
  • Integrasjoner
    • Behandlernettverk - online booking
    • Enhetsadministrasjon
    • ExorLive
    • HelseNorge
    • Integrasjon til Kjernejournal
    • Leyr
    • Omilon
  • Administrasjon
    • Klinikkadministrator
      • Klinikkoppsett
        • Ansatte
          • Vikar og fravær
        • Grupper
        • Basis
        • Åpningstider
        • Systeminnstillinger
        • Moduler
        • Nettside
          • Tilgjengelighetserklæring
        • Skriftlige avtaler
    • Klinikkmodulen
      • Meldingslogg
      • Pasientliste
      • Kontaktliste
      • Kundeliste
      • Venteliste
      • Filarkiv
      • Rapporter og statistikk
      • Innsynslogg
  • Ressurser for klinikk
    • Ressurser for klinikk
    • Tjenester for pasienter
Powered by GitBook
On this page
  • Rammeverket
  • Topplinjen
  • Stolpemeny
  • Widgets
  • Arbeidslinje
  • Hovedvindu

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Generelt

Hva ser jeg

PreviousLogg innNextPasientkortet

Last updated 9 months ago

Was this helpful?

Slik plattformen er bygget opp så vil du alltid ha en . Rammeverket er konstant, men hovedvinduet endrer seg ut fra hvilken modul du er i.

Rammeverket

Rammeverket består av en topplinje, en stolpemeny, og det vi kaller widgets.

Topplinjen

Øverst finner du det vi kaller topplinjen. Denne består av kontekstvelgeren, søkefeltet, og telefoni- og video-ikon om disse modulene er aktivert på klinikken.

Øverst til venstre finner du det vil kaller kontekstvelgeren. Du vil enten se et EG Pasientsky-ikon eller et profilbilde du selv har lagt til.

Det er også herfra du logger det ut av hele plattformen. Vi anbefaler at du logger det ut av plattformen dersom du forlater PC'n. Ellers så er du automatisk logget inn i 8 timer.

Du kan søke opp pasienter ved å skrive inn navn, fødselsdato/-nummer eller telefonnummer, eller en kombinasjon av disse.

Du får også opp en liste over de sist søkte pasientene ved å klikke pil ned.

Når pasienten eller bedriften velges her i søkefeltet, blir den aktivert. Da vil du få opp en rekke informasjon og snarveier basert på hvilke moduler klinikken har.

Telefoni- og video-ikonet representerer hver sin modul på plattformen, og er kun tilgjengelig i topplinjen dersom de er aktivert på klinikken.

Er ikonet blått er du pålogget, er det rødt er du frakoblet.

Stolpemeny

Øverst i stolpemenyen finner du Viktige varsler, Uferdige oppgaver og Meldinger klare for signering.

Viktige varsler viser til oppgaver eller meldinger du har mottatt som har høy prioritet eller som nærmer seg frist. Det som kommer opp der er:

  1. Dialoger som hukes av som viktig i postmodulen

  2. Dialoger og oppgaver med høy prioritet (3 stjerner)

  3. Interne lab-svar

Merk at automatisk lagring kun er tilgjengelig for journalnotater, henvisninger, legeerklæringer og sykmeldinger. Disse lagres hvert 2. sekund og kan alltid finnes her til du er klar for å ferdigstille dem.

Ved å klikke på Meldinger klare for signering finner du det som må signeres av deg, eksempelvis legeerklæringer og sykemeldinger.

I modulemenyen finner du klinikkmodulen og andre moduler som er aktivert på klinikken.

Hold musepekeren over de ulike modulene for å se menyen, og klikk for å åpne modulen. Det er tydlig markert i menyen hvilken modul du befinner deg i.

Uansett hvilken modul du befinner deg i, så vil rammeverket forbli det samme.

Alle innstillinger og oppsett sorteres etter modul. Denne menyen kan du også selv sette opp ved å klikke på tannhjulet. Du kan også søke ved behov.

Dersom vi foretar større oppdateringer eller feilmledinger på plattformen, vil vi informere dere om dette. Disse vil først dukke opp som pop-ups i plattformen, men kan du kan alltid finne tilbake til informasjon fra bjellen.

Klikk på i-ikonet for å åpne menyen.

Klikk på Hurtigtaster for å se en oversikt over de hurtigtastene du kan bruker på plattformen. Denne oversikten kan også skrives ut.

Klikk på Opplæringsportal for å gå til e-læring. Opplæringsportalen er tilgjengelig direkte i plattformen.

Brukermanual er direkte link til vår brukermanual. Når du klikker her, vil den åpnes i en ny fane i nettleseren din.

  • Kontaktskjema brukes dersom du ønsker å sende henvendelse til vår kundesupport via e-post.

  • Kundestøtte brukes dersom du ønsker å chatte med vår kundesupport.

Widgets

Widgets er snarveier for andre moduler og funksjoner som hele tiden er tilgjengelig. Klikk på pilen til høyre for å skjule/vise widgets.

Snarveier kan legges til i de tre fanene A,B og C. Hjertet-ikonet representerer journal-widgets, som er en standard og kan ikke endres på.

Du har mulighet til å justere størrelsen på hele oversikten og hver widgets ved å klikke og dra.

Du kan også feste widgets til ditt oversiktsbildet ved å klikke på tegnestift ikonet.

Arbeidslinje

Hovedvindu

Hovedvinduet er ditt arbeidsområde, som viser til modulen du nå befinner deg i. Det er likevel noe som er felles for alle modulene.

Ved å klikke åpner du kontekstvelgeren. Du har mulighet til å bytte mellom klinikker dersom du er ansatt på flere som bruker plattformen, , og .

I Søkefeltet kan du søke etter pasienter og bedrifter. Bruk hurtigtasten Alt+F for å aktivere søkefeltet ().

Du kan også se om pasienten selv har godkjent og bruker Pasientportalen eller PatientSky appen ().

Ved å klikke på pasienten åpner du , hvor du finner mer informasjon om pasienten.

for å lese mer om hvordan du oppretter nye pasienter.

Klikk deg videre for å lese mer om og .

Under Uferdige oppgaver kan du finne ulike utkast. Hvis det finnes noen utkast (), vil knappen vise Pågående handlinger når du holder musepekeren over den.

Under Konfigurasjon og innstillinger finner du oppsett og innstillinger for alle moduler og funksjoner du har aktivert på klinikken.

Ved å klikke på har du flere muligheter:

NHN-fjernstyring er det du bruker når vår kundesupport skal fjernstyre din maskin. Les om .

PatientSky tjenesten (Desktop service) er en tjeneste du må laste ned dersom du skal ta i bruk enkelte integrasjoner. .

Nederst kan du finne det vi kaller for en arbeidslinje. Dersom du minimerer et vindu du arbeider i, legger de seg nederst her i arbeidslinjen. Du kan når som helst åpne de opp igjen, eller krysse de ut om du er ferdig. .

kan settes opp slik du vil for de fleste modulene. Se etter tannhjulet og klikk for å endre visningsinnstillinger.

finner du også overalt på plattformen. Du kan se at det er en nedtrekksmeny ved at det er en pil i feltet.

er noe du også vil se igjen i de ulike modulene. Du kan søke med fritekst, eller bruke filtreringsvalg.

se eksempel
se eksempel
pasientkortet
Klikk her
Telefoni
Video
se hvor
Hjelp
hvordan du kan koble opp til NHN-fjernstyring
Les mer om dette her
Se eksempel her
Nedtrekksmenyer
Søk og filtrering
"ramme" som omringer et hovedbilde
åpne og redigere din egne innstillinger
Visningsinnstillinger
logge deg inn og ut av funksjoner og grupper