EG Pasientsky Brukermanual
HjemmesidenPålogging
  • EG Pasientsky brukermanual
  • Start med systemet
    • Forberedelser
    • Videokurs
    • Quickguide - Konfigurasjon første dagen
  • Endringslogg
    • Endringslogg 2024
    • Endringslogg 2023
    • Endringslogg 2022
    • Endringslogg 2021
    • Endringslogg 2016-2020
      • Endringslogg 2020
      • Endringslogg 2019
      • Endringslogg 2018
      • Endringslogg 2017
      • Endringslogg 2016
    • Oppdatering av skjemaer
  • Tips
    • Ferie og fravær
    • For deg som jobber hjemmefra
    • For svaksynte
    • Sesongtips
      • ❄️Tips for vinterferie
      • 🧹Tips for å rydde opp i systemet
    • Covid-19
      • Takster og rapportering for Covid-19 vaksinering
      • Uttrekk av risikopasienter
      • Tilpass timeboken for Covid-19 vaksinering
      • Hurtigtest og svarrapport
      • Covid-19 prøvesvar fra Sykehuspartner
  • Moduler og funksjoner
  • Generelt
    • Logg inn
    • Hva ser jeg
    • Pasientkortet
    • Dine innstillinger
    • Opprette nye pasienter
    • Relasjoner
    • Varslinger til pasient
    • Markere pasient mors
    • Koble opp NHN-Fjernstyring
    • Hurtigtaster / Snarveier
    • Begreper
  • Post
    • Oversikt
    • Bruk
      • Varsling til pasient
      • Mottatte meldinger
    • Oppsett og innstillinger
      • E-konsultasjoner
      • Opprett maler
    • Ofte stilte spørsmål
  • Timebok
    • Oversikt
    • Oppsett
      • Online booking
      • Ankomstregistrering
    • Bruk
      • Avlyse og blokkere timer
      • Gruppetimer
      • Telefontimer
      • Pasientreiser
      • Timeforespørseler
  • Økonomi
    • Oppsett
      • Opprett regnskap
      • Opprett takster
      • Tilgang og rettigheter
      • Koble til betalingsterminal
        • Terminaler med skyløsning
        • Terminaler med lokal tilkobling
    • Bruk
      • Opprett regningskort
      • Endre og rette opp regningskort
      • Samleregning
      • Rapporter
        • Eksportering av rapporter (NY)
        • Ordne excel-fil
    • Helfo
      • Oppgjør for kommunale klinikker
      • Frikort og garantikoder
      • Tidsoverlapp
      • H2a- og H2b-taksten
    • Automatiske takster
    • Forsikring
      • Oppsett
      • Bruk
    • Pasientsky Faktura
      • Opprett og følg opp faktura
    • EG Pasientsky Betaling
      • EG Behandlerportal
      • Terminal
  • Videokonsultasjon
  • Telefoni
    • Bruk
    • Telefoninnstillinger
    • Anropsinnstillinger
    • Anropshistorikk
    • Utstyr for VoIP og video
      • Jabra-programvare
  • Journal
    • Tilgang til journaldata
    • Journalnotat
      • Behandlingsforløp
      • Overføre og motta journal
      • Journalmaler
      • Endre journalnotater
      • Objektive målinger
    • Utskrift
    • Elektroniske meldinger
      • Legeerklæring
      • PLO-meldinger
      • Sykmelding
      • Rekvisisjon
      • Henvisning
      • Dialogmelding
      • Epikrise
      • Tjenestebasert adressering
    • Andre funksjoner
      • Legg til fil
        • Skanning
      • Dokument til pasient
      • Dokumentmaler
      • Skjemaer
  • Lab
    • Oppsett
    • Bruk
    • Lab-integrasjoner
      • Fürst Forum
      • Fürst Forum Web
      • eUnilabs
      • DIPS Interactor
        • DIPS Interactor Sky
      • HP Link
      • IHR
      • Welch Allyn
      • Spirare
      • Zafena
  • Medisin
    • Sammenstille med RF
    • Ordinasjoner
      • Strukturert dosering
    • Resept
      • Blå resept
      • Preparater uten markedsføringstillatelse
    • SLV-varsler
    • Lokal varekatalog
    • Multidose på papir
    • Legemiddelgjennomgang
    • Behandlingsinformasjon
      • Legemiddelrekasjoner
      • Pasienter i PLO
      • Pasienter i LAR
      • Samtykkeliste og reservasjon
  • SYSVAK
  • Tidslinje
  • Tilbakemeldinger
  • Integrasjoner
    • Behandlernettverk - online booking
    • Enhetsadministrasjon
    • ExorLive
    • HelseNorge
    • Integrasjon til Kjernejournal
    • Leyr
    • Omilon
  • Administrasjon
    • Klinikkadministrator
      • Klinikkoppsett
        • Ansatte
          • Vikar og fravær
        • Grupper
        • Basis
        • Åpningstider
        • Systeminnstillinger
        • Moduler
        • Nettside
          • Tilgjengelighetserklæring
        • Skriftlige avtaler
    • Klinikkmodulen
      • Meldingslogg
      • Pasientliste
      • Kontaktliste
      • Kundeliste
      • Venteliste
      • Filarkiv
      • Rapporter og statistikk
      • Innsynslogg
  • Ressurser for klinikk
    • Ressurser for klinikk
    • Tjenester for pasienter
Powered by GitBook
On this page

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Post

Ofte stilte spørsmål

Her finner du ofte stilte spørsmål om postmodulen.

PreviousOpprett malerNextTimebok

Last updated 9 months ago

Was this helpful?

Hvorfor får jeg ikke meldingene som blir sendt til klinikken? Sørg for at du har aktivert selve kommunikasjonstypen i dine brukerinnstillinger ().

Det er også viktig at du er satt opp som mottaker av den type melding du ønsker å motta. Gå til kommunikasjonsoppsett og sjekk at du er lagt til som mottaker ().

Kan jeg svare på en dialog selv om jeg ikke er ansvarlig lege? Dersom du har tilgang til kan du svare på dialog, og samtidig ivareta ansvarlig lege. Da kan ansvarlig legen fortsatt se på samtalen og har mulighet til å svare og avslutte samtalen selv.

Legg merke at dersom dialogen er sendt av pasient, mottar pasienten også alle dialoger. Les .

Hvorfor får ikke pasienten sendt en melding? Sjekk at pasienten ikke er sperret for online tjenester fra pasientkortet (). Sørg for at pasienten er en del av pasientlisten som er valgt som avsender.

Hvordan kan jeg fjerne en kommunikasjonstype for kun meg selv? Gå til Post-modulen og velg Brukerinnstillinger fra undermenyen. Fjern så avhukingen på de du ikke lenger ønsker å bruke (). Hvorfor mottar ikke pasienten meldingen? For at pasienter skal motta meldinger, må de legges til som deltakere. Dette gjøres i det du oppretter en ny dialog ().

Sjekk også at pasienten ikke er sperret for online tjenester. Dette gjøres fra pasientkortet ().

Hvordan vet jeg at jeg har mottatt en ny melding? Nye meldinger markeres på flere måter:

  • Fra post modulen-ikonet ().

  • Fra relevant innboks i post-modulen ().

  • Fra widgets ().

Hvordan finner jeg meldinger jeg selv har sendt til en pasient? For alle sendte meldinger har du egen innboks fra post-modulen ().

Hvor finner jeg meldinger jeg har lest men ikke svart på? Dersom meldinger ikke er avsluttet, svart på, eller arkivert, vil du finne disse under postkassen Åpne.

Hvordan kan jeg sende en melding til alle mine pasienter? Det finnes ingen måte å velge å sende en melding til alle pasienter på klinikken.

Likevel har du flere muligheter til å informere pasientene dine:

  • Har du nettside fra oss, kan du enkelt publisere nyheter på nettsiden deres. Disse vil også komme i appen

  • Du har også mulighet til å opprette . Dette gjør det mer effektivt for deg å opprette standardiserte meldinger. Selve utsendelsen foregår manuelt.

Finnes det begrensninger på hvor mange tegn du kan bruke i en mal? Nei, det finnes ingen slike begrensninger.

Finnes det begrensninger på hvor mange maler en klinikk kan ha? Nei, det finnes ingen slike begrensninger.

Får du ikke redigert malen din? Pass på at malen du ønsker å redigere er din private og ikke er en offentlig mal.

Hvorfor mottar ikke pasienten varsling om at de har mottatt ny melding? Pasienten må enten ha registrert epostadresse eller telefonnummer for å kunne motta varslinger. Registrer dette på pasientkortet ().

Under Varslinger på pasientkortet har du også en oversikt over hvilke varslinger som eventuelt har feilet ().

Kan jeg bruke en mal for å svare på meldinger fra pasientene? Ja, les hvordan du oppretter en mal .

Hvordan kan jeg sperre en kommunikasjonstype for hele klinikken? Dersom du ikke lenger ønsker å bruke en av kommunikasjonstypene, kan den slettes. Gå til Konfigurasjon og innstillinger , åpne Kommunikasjonstyper og trykk på det røde krysset ().

Hvorfor kan jeg ikke respondere på en dialogmelding, som jeg har sendt til pasient og som pasient har svart på? Dialogmeldinger har en annen meldingsstandard enn epost. Du kan sende en dialogmelding, og motta svar på denne, men når du har mottatt svar, regnes korrespondansen som avsluttet. Ønsker å svare på en dialogmelding som du har sendt til pasient og som pasient har svart på må du derfor sende en .

se hvor
se hvor
ny dialogmelding
se hvor
se hvor
se hvor
se hvordan
se hvordan
se hvor
se hvor
se hvor
se hvor
se hvor
se hvordan
hvordan du kan videresende uten å sende beskjed til pasienten
her
postmaler
Klinikkens åpne