EG Pasientsky Brukermanual
HjemmesidenPålogging
  • EG Pasientsky brukermanual
  • Start med systemet
    • Forberedelser
    • Videokurs
    • Quickguide - Konfigurasjon første dagen
  • Endringslogg
    • Endringslogg 2024
    • Endringslogg 2023
    • Endringslogg 2022
    • Endringslogg 2021
    • Endringslogg 2016-2020
      • Endringslogg 2020
      • Endringslogg 2019
      • Endringslogg 2018
      • Endringslogg 2017
      • Endringslogg 2016
    • Oppdatering av skjemaer
  • Tips
    • Ferie og fravær
    • For deg som jobber hjemmefra
    • For svaksynte
    • Sesongtips
      • ❄️Tips for vinterferie
      • 🧹Tips for å rydde opp i systemet
    • Covid-19
      • Takster og rapportering for Covid-19 vaksinering
      • Uttrekk av risikopasienter
      • Tilpass timeboken for Covid-19 vaksinering
      • Hurtigtest og svarrapport
      • Covid-19 prøvesvar fra Sykehuspartner
  • Moduler og funksjoner
  • Generelt
    • Logg inn
    • Hva ser jeg
    • Pasientkortet
    • Dine innstillinger
    • Opprette nye pasienter
    • Relasjoner
    • Varslinger til pasient
    • Markere pasient mors
    • Koble opp NHN-Fjernstyring
    • Hurtigtaster / Snarveier
    • Begreper
  • Post
    • Oversikt
    • Bruk
      • Varsling til pasient
      • Mottatte meldinger
    • Oppsett og innstillinger
      • E-konsultasjoner
      • Opprett maler
    • Ofte stilte spørsmål
  • Timebok
    • Oversikt
    • Oppsett
      • Online booking
      • Ankomstregistrering
    • Bruk
      • Avlyse og blokkere timer
      • Gruppetimer
      • Telefontimer
      • Pasientreiser
      • Timeforespørseler
  • Økonomi
    • Oppsett
      • Opprett regnskap
      • Opprett takster
      • Tilgang og rettigheter
      • Koble til betalingsterminal
        • Terminaler med skyløsning
        • Terminaler med lokal tilkobling
    • Bruk
      • Opprett regningskort
      • Endre og rette opp regningskort
      • Samleregning
      • Rapporter
        • Eksportering av rapporter (NY)
        • Ordne excel-fil
    • Helfo
      • Oppgjør for kommunale klinikker
      • Frikort og garantikoder
      • Tidsoverlapp
      • H2a- og H2b-taksten
    • Automatiske takster
    • Forsikring
      • Oppsett
      • Bruk
    • Pasientsky Faktura
      • Opprett og følg opp faktura
    • EG Pasientsky Betaling
      • EG Behandlerportal
      • Terminal
  • Videokonsultasjon
  • Telefoni
    • Bruk
    • Telefoninnstillinger
    • Anropsinnstillinger
    • Anropshistorikk
    • Utstyr for VoIP og video
      • Jabra-programvare
  • Journal
    • Tilgang til journaldata
    • Journalnotat
      • Behandlingsforløp
      • Overføre og motta journal
      • Journalmaler
      • Endre journalnotater
      • Objektive målinger
    • Utskrift
    • Elektroniske meldinger
      • Legeerklæring
      • PLO-meldinger
      • Sykmelding
      • Rekvisisjon
      • Henvisning
      • Dialogmelding
      • Epikrise
      • Tjenestebasert adressering
    • Andre funksjoner
      • Legg til fil
        • Skanning
      • Dokument til pasient
      • Dokumentmaler
      • Skjemaer
  • Lab
    • Oppsett
    • Bruk
    • Lab-integrasjoner
      • Fürst Forum
      • Fürst Forum Web
      • eUnilabs
      • DIPS Interactor
        • DIPS Interactor Sky
      • HP Link
      • IHR
      • Welch Allyn
      • Spirare
      • Zafena
  • Medisin
    • Sammenstille med RF
    • Ordinasjoner
      • Strukturert dosering
    • Resept
      • Blå resept
      • Preparater uten markedsføringstillatelse
    • SLV-varsler
    • Lokal varekatalog
    • Multidose på papir
    • Legemiddelgjennomgang
    • Behandlingsinformasjon
      • Legemiddelrekasjoner
      • Pasienter i PLO
      • Pasienter i LAR
      • Samtykkeliste og reservasjon
  • SYSVAK
  • Tidslinje
  • Tilbakemeldinger
  • Integrasjoner
    • Behandlernettverk - online booking
    • Enhetsadministrasjon
    • ExorLive
    • HelseNorge
    • Integrasjon til Kjernejournal
    • Leyr
    • Omilon
  • Administrasjon
    • Klinikkadministrator
      • Klinikkoppsett
        • Ansatte
          • Vikar og fravær
        • Grupper
        • Basis
        • Åpningstider
        • Systeminnstillinger
        • Moduler
        • Nettside
          • Tilgjengelighetserklæring
        • Skriftlige avtaler
    • Klinikkmodulen
      • Meldingslogg
      • Pasientliste
      • Kontaktliste
      • Kundeliste
      • Venteliste
      • Filarkiv
      • Rapporter og statistikk
      • Innsynslogg
  • Ressurser for klinikk
    • Ressurser for klinikk
    • Tjenester for pasienter
Powered by GitBook
On this page
  • Logge av/på telefonen
  • Grupper og funksjoner
  • Innkommende anrop
  • Widgets
  • Ta imot innkommende anrop
  • Aktiv samtale
  • Utgående anrop
  • Legg til kontakter
  • Ring pasient
  • Ring til gruppe
  • Ring en rolle

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Telefoni

Bruk

Lær hvordan du logger på og av telefonen og håndterer innkommende samtaler.

PreviousTelefoniNextTelefoninnstillinger

Last updated 9 months ago

Was this helpful?

Logge av/på telefonen

Når telefonikonet er rødt betyr det at du er logget av telefonen. Klikk på ikonet for å logge på.

For å logge av telefonen holder du musepekeren over telefonsymbolet, fører den over de tre prikkene og klikker på Koble fra.

Grupper og funksjoner

Hvilke innkommende samtaler du mottar kommer an på hvilke grupper du er medlem av og hvilke grupper og funksjoner du er logget på.

Eksempel: Hvis du er helsesekretær og skal ta innkommende samtaler til resepsjonen, må du ha funksjonen Resepsjon callsenter. Denne funksjonen er lagt til som standard for rollen helsesekretær og vises på ansattkortet.

Hvis du jobber på laboratoriet, vil det være nyttig å opprette en egen gruppe for LAB slik at andre kolleger på klinikken kan ringe direkte til gruppen.

Du finner oversikt over dine grupper og funksjoner i kontekstvelgeren. Du mottar samtaler fra de gruppene og funksjonene du er logget inn i. For å unngå å motta samtaler, logg ut av funksjonen eller gruppen.

Innkommende anrop

Widgets

Det er tre ulike widgets du må legge til for å motta og få oversikt over innkommende anrop.

I pålogget-widgeten ser du hvem av dine kolleger som er logget på telefonen, og om de er i en samtale.

  • Hvis du finner navnet i widgeten, er vedkommende pålogget.

  • Dersom navnet er rødt, er personen i en annen samtale.

For å ringe til vedkommende klikker du på det blå telefonsymbolet til høyre for navnet.

I telefonkø-widgeten vises alle samtaler du mottar, både fra grupper du er medlem av og invididuelle samtaler til ditt direktenummer. For ansatte med funksjonene Resepsjon callsenter, mottas samtaler fra hovedkøen her.

Dersom telefonkøen er stengt, og du ønsker å åpne denne igjen vil du finne en snarvei til dette i denne widgeten.

I gruppekø-widget kan du velge gruppen du vil motta samtaler fra. En gruppekø er nyttig hvis du for eksempel en dag skal jobbe på lab og ønsker en oversikt over innkommende samtaler direkte til lab-gruppen.

Ta imot innkommende anrop

Innkommende samtaler vises til høyre for søkefeltet på plattformen og i telefon-widgets.

Navnet på pasienten/kontakten vil vises dersom:

  • Telefonnummeret som ringer inn, er registrert på en pasient eller et kontaktkort

  • Pasient har registrert telefonnummer i appen eller pasientportalen

  • Pasient tidligere har foretatt en betaling på en Convene-terminal

  • Pasient oppgir fødselsnummer når vedkommende ringer inn

Dersom nummeret ikke er registrert, vil du se selve telefonnummeret til vedkommende som ringer inn.

For å svare på anropet klikker du på det hvite telefonsymbolet når det ringer eller bruker hurtigtasten ALT + W.

For å avvise samtalen klikker du på det røde telefonsymbolet når det ringer. Samtalen går da videre til andre som er i samme gruppe, eller tilbake til personen som eventuelt satte over. Aviser du et direkte anrop til deg, legges det på for pasienten.

Nødanrop

Dersom samtalen er en akutt/prioritert samtale vil du se dette ved at fargen er rød både i widget og i telefonlinjen.

Aktiv samtale

I en aktiv samtale har du flere muligheter:

  • Parker samtalen: Klikk på pauseikonet og pasienten settes på vent.

  • Åpne pasientkortet: Klikk på pasientens navn.

  • Aktiver pasient i søkefeltet: Hold nede Alt og klikk pasientens navn.

  • Åpne tastatur: Klikk på tastatur-ikonet.

  • Åpne innstillinger: Klikk på telefonikonet.

  • Viderestille samtale: Klikk på pilen for å viderestille.

  • Legg på: Klikk på det røde telefonikonet og samtalen legges på.

Viderestille samtale

For å viderestille en samtale over til en kollega eller et annet nummer, klikk på pilikonet. Du kan sette over samtaler på to ulike måter. Samtaler som settes over til ny mottaker, vil forsvinne fra oversiktsbildet ditt.

Legg til pasienten på klinikken

Dersom en pasient som allerede er identifisert i EG Pasientsky ringer inn, men ikke er registrert pasient på deres klinikk, kan pasienten legges til.

Utgående anrop

Klikk på navnet/nummeret eller enter for å ringe.

Dersom du skal ringe utenlandske numre, taster du kun inn landskoden før du taster inn nummeret. Er du usikker på om denne landskoden er åpnet på klinikken, da kontakt med vår kundesupport.

Legg til kontakter

For å opprette kontakt direkte fra telefonen,

  1. Klikk på Nytt kontaktkort og fyll inn detaljene.

Ring pasient

Sett opp pasient på time

  1. For å aktivere pasienten, hold nede Alt og klikk på pasientens navn.

  2. Gå til timeboken og dobbeltklikk på en time.

  3. Trykk Lagre og timen er satt opp.

Ring til gruppe

Du kan ringe direkte til en gruppe ved å søke opp gruppen i telefonfeltet. Alle som er medlem i gruppen, vil motta anropet og hvem som helst i gruppen kan svare samtalen.

Ring en rolle

Dersom du ønsker å få opp alle ansatte med en bestemt rolle på klinikken, for eksempel en lege, kan du søke etter rollen lege i telefonfeltet. Da får du opp alle ansatte med denne rollen og kan velge hvem du vil ringe.

Hvis en pil vises ved siden av navnet, betyr det at personen har viderekoblet telefonen til sin mobil og vil mottar samtaler der.

Soft transfer = Konsulter med vedkommende du ønsker å sette over samtalen til. Pasienten settes på vent og får ventemusikk.

Hard transfer = Sett over en samtale direkte uten å konsultere med mottakeren.

Klikk på pluss-tegnet ved navnet til pasienten, enten i telefonlinjen eller i widget og pasienten legges til på klinikken.

For å ringe ut, hold musepekeren over det blå telefonikonet . I inntastingsfeltet, skriv inn telefonnummer, navnet på pasienten (hvis pasienten er registrert på klinikken) eller navn på en kontakt.

For å spare tid, kan du legge til kontakter. Kontakter kan være privatpersoner, samarbeidspartnere eller tredjeparter som NAV eller et apotek. Les hvordan du

Klikk på telefonikonet og skriv inn nummeret til kontakten.

Kontakten blir lagret til

Du kan ringe pasienter direkte fra telefonikonet , fra timeboken eller fra pasientkortet.

I timeboken, sørg for at du har Klikk på telefonikonetpå pasientens oppsatte time for å ringe.

På pasientkortet, klikk på for å ringe.

Du kan enkelt direkte fra en samtale.

kontaktlisten.
telefonnummeret i området Basis
sette opp en pasient på time
aktivert telefon i visningsinnstillingene.
oppretter en kontakt i kontaktlisten.
Logget av (venstre) og logget på (høyre)
Koble fra telefonen
Kontekstvelgeren med oversikt over dine grupper og funksjoner
Pålogget-widget
Telefonkø
Gruppekø-widget
Innkommende anrop ved søkefeltet og i widgets
Innkommende nødanrop
Legg til kontakt direkte fra telefonikonet
Søk opp rolle