Logg inn
Lær hvordan du logger inn.
For å logge inn i klinikkportalen, gå til portal.pasientsky.no eller klikk på Pålogging øverst til høyre.
Du kan lagre adressen som et bokmerke i nettleseren din, slik at du har en snarvei hver gang du skal logge inn.

Er du ny i systemet, anbefaler vi at du starter her:

Er du pasienten, kan du starte her:
Innloggingsmetoder
For å logge inn i EG Pasientsky kan du benytte ulike innloggingsmetoder. Du velger selv hvilken du ønsker. På den første siden vil du få opp valg for innlogging med HelseID.

Dette er alternativene for innlogging med HelseID:
BankID: Logg inn med kodebrikke fra din bank.
BankID på mobil: Logg inn med BankID på mobil.
Buypass: Logg inn med ditt Buypass smartkort i kortleseren eller med din Buypass ID på mobil.
Commfides: Bruk USB eller smartkort.
Alternativt kan du benytte mobilpålogging. Les mer om det her.
Andre innloggingsalternativer
Ved å trykke på knappen Se andre alternativer får du mulighet til å velge andre innloggingsmetoder:

BankID: Logg inn med kodebrikke fra din bank.
BankID på mobil: Logg inn med BankID på mobil.
Buypass: Logg inn med ditt Buypass smartkort i kortleseren eller med din Buypass ID på mobil.
Velg din foretrukne påloggingsmetode og logg inn.
Opplever du problemer med BankID-innlogging, kontakt BankID eller din bank.
Hvor lenge er du innlogget
Først og fremst, vi anbefaler at du alltid logger deg av plattformen med en gang du forlater PC. Dette med tanke på sikkerhet.
Etter 8 timer vil du automatisk logges ut a plattformen, dersom det ikke er vært noe form for aktivitet. Dersom det er aktivert, så vil du oppleve at netten sender seg en forespørsel om du fortsatt er tilstede.
Utlogging
Når du logger ut etter å ha logget inn med HelseID vil du få opp et vindu som informerer om at du vil bli logget ut om 8 sekunder. Dette for å informere deg om at når du logger ut av EG Pasientsky, vil du også logges ut av HelseID, som kan medføre at du blir logget ut av andre tjenester hvor du var innlogget med HelseID. Du kan enten avbryte eller bekrefte, eller vente til nedtellingen er ferdig og bli logget ut automatisk.

Mobilpålogging
Det kan i noen tilfeller være nødvendig å benytte mobilpålogging, eksempelvis dersom BankID er nede eller det utføres vedlikehold.
Aktivere mobilpålogging
Hver ansatt kan selv aktivere mobilpålogging i sin profil. Slik gjør du:
Åpne kontekstvelgeren og velg Vis profil.
På Basic-fanen, huk av for Mobilpålogging, velg telefonnummeret som skal brukes, og lagre.
Klinikkadministratoren kan også aktivere mobilpålogging for ansatte i klinikken, og i noen tilfeller kan vi sette opp mobilpålogging for deg.

Logge inn med mobilpålogging
Når mobilpålogging er aktivert, mottar du en velkomst-SMS med passord til det mobilnummeret du har valgt.

I innloggingsvinduet, velg Mobilpålogging.
Skriv inn fødselsnummeret ditt og passordet du mottok på SMS.
Velg Logg inn.
Du mottar en ny engangskode på SMS.
Skriv inn koden, og velg Logg inn en gang til.
Du er nå innlogget i portalen.
Endre passord for mobilpålogging
Når du er logget inn, kan du endre passordet til et personlig passord for bedre sikkerhet. Følg disse stegene:

Åpne kontekstvelgeren og velg Vis profil.
Klikk på Endre passord under mobilpålogging (se hvor).
Skriv inn nåværende passord - dette er passordet du fikk i den første velkomst-SMS-en.
Oppgi deretter Nytt passord og gjenta det under Bekreft passord.
Klikk på Oppdater.
Neste gang du logger inn, kan du bruke ditt personlige passord sammen med engangskoden fra SMS ved innlogging.
Last updated
Was this helpful?