EG Pasientsky Brukermanual
HjemmesidenPålogging
  • EG Pasientsky brukermanual
  • Start med systemet
    • Forberedelser
    • Videokurs
    • Quickguide - Konfigurasjon første dagen
  • Endringslogg
    • Endringslogg 2024
    • Endringslogg 2023
    • Endringslogg 2022
    • Endringslogg 2021
    • Endringslogg 2016-2020
      • Endringslogg 2020
      • Endringslogg 2019
      • Endringslogg 2018
      • Endringslogg 2017
      • Endringslogg 2016
    • Oppdatering av skjemaer
  • Tips
    • Ferie og fravær
    • For deg som jobber hjemmefra
    • For svaksynte
    • Sesongtips
      • ❄️Tips for vinterferie
      • 🧹Tips for å rydde opp i systemet
    • Covid-19
      • Takster og rapportering for Covid-19 vaksinering
      • Uttrekk av risikopasienter
      • Tilpass timeboken for Covid-19 vaksinering
      • Hurtigtest og svarrapport
      • Covid-19 prøvesvar fra Sykehuspartner
  • Moduler og funksjoner
  • Generelt
    • Logg inn
    • Hva ser jeg
    • Pasientkortet
    • Dine innstillinger
    • Opprette nye pasienter
    • Relasjoner
    • Varslinger til pasient
    • Markere pasient mors
    • Koble opp NHN-Fjernstyring
    • Hurtigtaster / Snarveier
    • Begreper
  • Post
    • Oversikt
    • Bruk
      • Varsling til pasient
      • Mottatte meldinger
    • Oppsett og innstillinger
      • E-konsultasjoner
      • Opprett maler
    • Ofte stilte spørsmål
  • Timebok
    • Oversikt
    • Oppsett
      • Online booking
      • Ankomstregistrering
    • Bruk
      • Avlyse og blokkere timer
      • Gruppetimer
      • Telefontimer
      • Pasientreiser
      • Timeforespørseler
  • Økonomi
    • Oppsett
      • Opprett regnskap
      • Opprett takster
      • Tilgang og rettigheter
      • Koble til betalingsterminal
        • Terminaler med skyløsning
        • Terminaler med lokal tilkobling
    • Bruk
      • Opprett regningskort
      • Endre og rette opp regningskort
      • Samleregning
      • Rapporter
        • Eksportering av rapporter (NY)
        • Ordne excel-fil
    • Helfo
      • Oppgjør for kommunale klinikker
      • Frikort og garantikoder
      • Tidsoverlapp
      • H2a- og H2b-taksten
    • Automatiske takster
    • Forsikring
      • Oppsett
      • Bruk
    • Pasientsky Faktura
      • Opprett og følg opp faktura
    • EG Pasientsky Betaling
      • EG Behandlerportal
      • Terminal
  • Videokonsultasjon
  • Telefoni
    • Bruk
    • Telefoninnstillinger
    • Anropsinnstillinger
    • Anropshistorikk
    • Utstyr for VoIP og video
      • Jabra-programvare
  • Journal
    • Tilgang til journaldata
    • Journalnotat
      • Behandlingsforløp
      • Overføre og motta journal
      • Journalmaler
      • Endre journalnotater
      • Objektive målinger
    • Utskrift
    • Elektroniske meldinger
      • Legeerklæring
      • PLO-meldinger
      • Sykmelding
      • Rekvisisjon
      • Henvisning
      • Dialogmelding
      • Epikrise
      • Tjenestebasert adressering
    • Andre funksjoner
      • Legg til fil
        • Skanning
      • Dokument til pasient
      • Dokumentmaler
      • Skjemaer
  • Lab
    • Oppsett
    • Bruk
    • Lab-integrasjoner
      • Fürst Forum
      • Fürst Forum Web
      • eUnilabs
      • DIPS Interactor
        • DIPS Interactor Sky
      • HP Link
      • IHR
      • Welch Allyn
      • Spirare
      • Zafena
  • Medisin
    • Sammenstille med RF
    • Ordinasjoner
      • Strukturert dosering
    • Resept
      • Blå resept
      • Preparater uten markedsføringstillatelse
    • SLV-varsler
    • Lokal varekatalog
    • Multidose på papir
    • Legemiddelgjennomgang
    • Behandlingsinformasjon
      • Legemiddelrekasjoner
      • Pasienter i PLO
      • Pasienter i LAR
      • Samtykkeliste og reservasjon
  • SYSVAK
  • Tidslinje
  • Tilbakemeldinger
  • Integrasjoner
    • Behandlernettverk - online booking
    • Enhetsadministrasjon
    • ExorLive
    • HelseNorge
    • Integrasjon til Kjernejournal
    • Leyr
    • Omilon
  • Administrasjon
    • Klinikkadministrator
      • Klinikkoppsett
        • Ansatte
          • Vikar og fravær
        • Grupper
        • Basis
        • Åpningstider
        • Systeminnstillinger
        • Moduler
        • Nettside
          • Tilgjengelighetserklæring
        • Skriftlige avtaler
    • Klinikkmodulen
      • Meldingslogg
      • Pasientliste
      • Kontaktliste
      • Kundeliste
      • Venteliste
      • Filarkiv
      • Rapporter og statistikk
      • Innsynslogg
  • Ressurser for klinikk
    • Ressurser for klinikk
    • Tjenester for pasienter
Powered by GitBook
On this page
  • Oppsett
  • Konfigurere timeboken
  • Konfigurere timetyper
  • Timer på flere avdelinger
  • Flere takster på samme timetype
  • Tilpass timeboken
  • Slik bestiller pasienten time
  • Varslinger
  • SakID
  • Ofte stilte spørsmål

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Integrasjoner

Behandlernettverk - online booking

PreviousIntegrasjonerNextEnhetsadministrasjon

Last updated 2 months ago

Was this helpful?

Hva er Behandlernettverk?

DigiCare er selskapet bak . I Behandlernettverk lagres alle samarbeidsavtaler mellom klinikker og forsikringsselskap.

Hva skal til for å benytte integrasjonen til EG Pasientsky?

  • Du må være fysikalsk behandler eller psykolog

  • Du som behandler må være medlem av Behandlernettverket

  • Du må ha forsikringsavtale i ett av forsikringsselskapene som er en del av Behandlernettverket. Er du psykolog, må du ha forsikringsavtale med Falck Helse, da dette er eneste forsikringsselskap som tilbyr online booking i Behandlernettverket for psykologer.

  • Du må ha satt opp timeboken din riktig i EG Pasientsky.

Hvordan fungerer dette?

Klinikken synliggjøres i Behandlingsnettverkets dashboard for timebestilling og i enkelte forsikringsselskap sine apper der pasienter kan bestille time selv, avhengig av om klinikken har forsikringsavtale med selskapet. Dette gjelder for eksempel Storebrand som leverer appen Bli frisk.

Alle timebestillinger kommer direkte inn i behandleren sin timebok, med alle nødvendige detaljer inkludert i SakID (pasientens digitale dekning/oppdragsbekreftelse). Du kan lese mer om og på DigiCare sine hjemmesider.

Les mer om hvordan du klargjør for booking på Behandlernettverkets side .

Oppsett

Klinikken eller behandleren kan kontakte DigiCare eller EG Pasientsky for å få integrasjonen aktivert.

For at online timebestilling skal fungere gjennom Behandlernettverket, må du som behandler konfigurere timenboken din riktig. Det betyr at du må sette opp timeboken din med timetyper, ukemal og arbeidsplan som forklart.

Dette oppsettet vil være likt både for fysikalske behandlere og psykologer.

Konfigurere timeboken

  1. Behandleren må settes som eier av timeboken. Merk at timeboken ikke kan eies av hele klinikken eller en gruppe.

  2. Eierens navn er det pasienten eller forsikringsagenten ser når de bestiller en time.

  3. Timeboken må være tilgjengelig for online booking.

  4. Alle pasienter må kunne bestille i timeboken.

For at Behandlernettverk-integrasjonen skal fungerere, må "Alle pasienter" værer valgt for online booking. Dette resulterer i at alle pasienter vil få tilgang til å bestille disse timene også via PatientSky-appen og Pasientportalen.

Konfigurere timetyper

Merk følgende:

  • Det er ingen krav til navn på timetypen. Navnet på timetypen vises ikke i Bli frisk-appen, kun navnet på taksten. Eksempel: B1011 vil vises som "Kiropraktikk konsultasjon".

    I DigiCare sin bestillingsløsning (for forsikringsselskap) vises navnet på timetypen under navnet på taksten. Vi anbefaler derfor å velge et navn som er beskrivende for den som bestiller.

  • Tilpassede innstillinger på timebok og timetyper støttes og reflekterer hos DigiCare, men anbefales ikke da pasienten ikke blir informert om hva det skyldes når de ikke får bestilt en time fordi en begrensning er satt. Begrensninger bør derfor kun settes hvis det er stort behov for det, f.eks. der timene brukes både til forsikringspasienter og andre pasienter.

  • Andre pasientlister enn Alle pasienter støttes ikke for online booking via DigiCare.

Forsikringstaksten må legges til som Regel på timetypen.

  1. Åpne timetypen og gå til fanen Regler.

  2. Velg timeboken regelen skal gjelde for.

  3. Velg at alle pasienter skal kunne bestille timetypen.

  4. Legg til forsikringstaksten for denne timetypen.

  5. Klikk Oppdater.

  6. Klikk Oppdater type, for å lagre endringene.

Merk: Det er kun B-forsikringstakster, for eksempel B1011, B1020 med flere, som støttes og kommer opp i bookingportalen til DigiCare, og i forsikringsselskapenes apper.

Timer på flere avdelinger

Dersom klinikken har flere avdelinger og tilbyr timer på forskjellige adresser, kan riktig adresse legges til på timetypen. Hvis det ikke er lagt til noen adresse på timetypen, vil timetypen vises hos alle avdelinger.

  1. Klikk Opprett kontaktkort.

Deretter,

  1. Under Besøksadresse, velg adressen denne timetypen tilbys på fra listen.

  2. Klikk Oppdater.

Når pasientene bestiller time, vil de få opp behandlingene på riktige adresser.

Merk at dere selv må melde inn til DigiCare at klinikken deres har flere avdelinger. Dette må gjøres før vi i EG Pasientsky kan hjelpe til med konfigurasjonen.

Flere takster på samme timetype

Det er mulig å både ha forsikringstakster og Helfo-takster (eller egne takster) på samme timetype. Det gjør at du kan tilby samme time til forsikringspasienter og andre pasienter, via DigiCare og PatientSky-appen & pasientportalen. Dette forutsetter imidlertid at du må fjerne takster som ikke er relevante fra regningskortet, basert på om det er en forsikringspasient eller ikke.

Tilpass timeboken

Tips:

Slik bestiller pasienten time

Pasienten kan bestille time på to måter:

  • Gjennom forsikringsselskapenes apper, for eksempel Bli frisk til Storebrand.

  • Ved å ta kontakt med sitt forsikringsselskap. Forsikringsselskapet kan finne behandlere som har gjort seg tilgjengelig for online booking og som de har avtale med i Behandlernettverk.no.

Klinikker og behandlere som bruker EG Pasientsky og som har forsikringsavtale med selskap som har app, blir synlig i disse appene. Slik kan pasienter finne klinikken deres i appen selv og bestille time.

Varslinger

Pasienten mottar bekreftelse på timebestillingen fra DigiCare. Hvis varslinger er huket av på timetypen i tillegg, blir pasienten også varslet i PatientSky-appen og pasientportalen.

SakID

Online timebestilling i forsikringsselskapenes apper er tilgjengelig for alle pasienter, også pasienter uten forsikringskrav hos disse selskapene, men uten forsikring må pasienten betale behandlingen selv.

Ofte stilte spørsmål

Hvilke timetyper er tilgjengelige via integrasjonen? De timene som dere har gjort tilgjengelig for online booking og knyttet en forsikringstakst til vil være tilgjengelige å bestille.

Hvis jeg har lagt til automatisk dialog på timetypen, mottar pasienten denne hvis timen bestilles av forsikringsselskapet gjennom Behandlernettverket? Ja, så lenge automatisk dialog er lagt til på timetypen blir den sendt til pasient uavhengig av hvor timen bookes fra.

Åpne timetypen du vil konfigurere eller .

Gå til Klinikkmodulen og åpne Kontaktliste.

Legg så adressene til de ulike avdelingene som kontaktkort. .

Gå til Konfigurasjon og innstillinger og åpne timetypen du vil legge til adresse på.

Når dette er gjort, må du legge til adressene hos DigiCare selv. .

Du følger de samme stegene , men legger til flere takster. Det spiller ingen rolle hvilken rekkefølge takstene legges til i.

Når du oppretter regningskort for timen, vil Helfo-takstene komme opp automatisk først. Dersom dette er en pasient med forsikring, legger du til forsikringskravet og forsikringstaksten vil komme opp automatisk. Du fjerner så de andre takstene ().

Tilpass visningsinnstillingene slik at Pasientbemerkning og Notat vises i timeboken (). Da vil informasjonen fra forsikringsselskapet vises på timen i timeboken.

Aktiver visning av Vis forsikringskrav i timeboken (). Dette gjør det enklere å se om pasienten har et gyldig forsikringskrav i timeboken.

Dersom pasienten har en SakID, kommer denne automatisk med i timebestillingen. Du ser den i .

Hvis det ikke er på pasienten fra før, blir kravet automatisk opprettet på pasientkortet hvis det er lagt inn SakID i timebestillingen.

Hvis pasienten ikke har lagt til SakID i timebestillingen, men har en SakID, må opprettes manuelt.

Dersom pasienten ikke har SakID, må forsikringskrav legges til manuelt som beskrevet. .

Hvem kontakter jeg angående spørsmål om løsningen? Ved spørsmål om integrasjonen kan du kontakte DigiCare. Ved spørsmål knyttet til oppsettet i EG Pasientsky, .

Behandlernettverk
online booking
SakID
her
her
Følg stegene i veiledningen fra Behandlernettverk her
se hvordan
se hvor
se hvordan
kontakt vår support
som beskrevet over
notatet på timen
opprettet forsikringskrav med SakID
forsikringskrav med SakID
Les hvordan her
opprett en ny
Les hvordan her
Legg merke til disse feltene når du konfigurerer timeboken
Legg til besøksadresse på timetypene for å skille på avderlinger
Du kan ha både forsikringstakst og Helfo-takster på samme timetype
Med riktige visningsinnstillinger vises informasjonen fra forsikringsselskapet på timen.
Pasientene kan bestille i Bli Frisk-appen