EG Pasientsky Brukermanual
HjemmesidenPålogging
  • EG Pasientsky brukermanual
  • Start med systemet
    • Forberedelser
    • Videokurs
    • Quickguide - Konfigurasjon første dagen
  • Endringslogg
    • Endringslogg 2024
    • Endringslogg 2023
    • Endringslogg 2022
    • Endringslogg 2021
    • Endringslogg 2016-2020
      • Endringslogg 2020
      • Endringslogg 2019
      • Endringslogg 2018
      • Endringslogg 2017
      • Endringslogg 2016
    • Oppdatering av skjemaer
  • Tips
    • Ferie og fravær
    • For deg som jobber hjemmefra
    • For svaksynte
    • Sesongtips
      • ❄️Tips for vinterferie
      • 🧹Tips for å rydde opp i systemet
    • Covid-19
      • Takster og rapportering for Covid-19 vaksinering
      • Uttrekk av risikopasienter
      • Tilpass timeboken for Covid-19 vaksinering
      • Hurtigtest og svarrapport
      • Covid-19 prøvesvar fra Sykehuspartner
  • Moduler og funksjoner
  • Generelt
    • Logg inn
    • Hva ser jeg
    • Pasientkortet
    • Dine innstillinger
    • Opprette nye pasienter
    • Relasjoner
    • Varslinger til pasient
    • Markere pasient mors
    • Koble opp NHN-Fjernstyring
    • Hurtigtaster / Snarveier
    • Begreper
  • Post
    • Oversikt
    • Bruk
      • Varsling til pasient
      • Mottatte meldinger
    • Oppsett og innstillinger
      • E-konsultasjoner
      • Opprett maler
    • Ofte stilte spørsmål
  • Timebok
    • Oversikt
    • Oppsett
      • Online booking
      • Ankomstregistrering
    • Bruk
      • Avlyse og blokkere timer
      • Gruppetimer
      • Telefontimer
      • Pasientreiser
      • Timeforespørseler
  • Økonomi
    • Oppsett
      • Opprett regnskap
      • Opprett takster
      • Tilgang og rettigheter
      • Koble til betalingsterminal
        • Terminaler med skyløsning
        • Terminaler med lokal tilkobling
    • Bruk
      • Opprett regningskort
      • Endre og rette opp regningskort
      • Samleregning
      • Rapporter
        • Eksportering av rapporter (NY)
        • Ordne excel-fil
    • Helfo
      • Oppgjør for kommunale klinikker
      • Frikort og garantikoder
      • Tidsoverlapp
      • H2a- og H2b-taksten
    • Automatiske takster
    • Forsikring
      • Oppsett
      • Bruk
    • Pasientsky Faktura
      • Opprett og følg opp faktura
    • EG Pasientsky Betaling
      • EG Behandlerportal
      • Terminal
  • Videokonsultasjon
  • Telefoni
    • Bruk
    • Telefoninnstillinger
    • Anropsinnstillinger
    • Anropshistorikk
    • Utstyr for VoIP og video
      • Jabra-programvare
  • Journal
    • Tilgang til journaldata
    • Journalnotat
      • Behandlingsforløp
      • Overføre og motta journal
      • Journalmaler
      • Endre journalnotater
      • Objektive målinger
    • Utskrift
    • Elektroniske meldinger
      • Legeerklæring
      • PLO-meldinger
      • Sykmelding
      • Rekvisisjon
      • Henvisning
      • Dialogmelding
      • Epikrise
      • Tjenestebasert adressering
    • Andre funksjoner
      • Legg til fil
        • Skanning
      • Dokument til pasient
      • Dokumentmaler
      • Skjemaer
  • Lab
    • Oppsett
    • Bruk
    • Lab-integrasjoner
      • Fürst Forum
      • Fürst Forum Web
      • eUnilabs
      • DIPS Interactor
        • DIPS Interactor Sky
      • HP Link
      • IHR
      • Welch Allyn
      • Spirare
      • Zafena
  • Medisin
    • Sammenstille med RF
    • Ordinasjoner
      • Strukturert dosering
    • Resept
      • Blå resept
      • Preparater uten markedsføringstillatelse
    • SLV-varsler
    • Lokal varekatalog
    • Multidose på papir
    • Legemiddelgjennomgang
    • Behandlingsinformasjon
      • Legemiddelrekasjoner
      • Pasienter i PLO
      • Pasienter i LAR
      • Samtykkeliste og reservasjon
  • SYSVAK
  • Tidslinje
  • Tilbakemeldinger
  • Integrasjoner
    • Behandlernettverk - online booking
    • Enhetsadministrasjon
    • ExorLive
    • HelseNorge
    • Integrasjon til Kjernejournal
    • Leyr
    • Omilon
  • Administrasjon
    • Klinikkadministrator
      • Klinikkoppsett
        • Ansatte
          • Vikar og fravær
        • Grupper
        • Basis
        • Åpningstider
        • Systeminnstillinger
        • Moduler
        • Nettside
          • Tilgjengelighetserklæring
        • Skriftlige avtaler
    • Klinikkmodulen
      • Meldingslogg
      • Pasientliste
      • Kontaktliste
      • Kundeliste
      • Venteliste
      • Filarkiv
      • Rapporter og statistikk
      • Innsynslogg
  • Ressurser for klinikk
    • Ressurser for klinikk
    • Tjenester for pasienter
Powered by GitBook
On this page
  • Tilgang per ansatt
  • Varsler for tilbakemelding
  • Oppsett
  • Slå på varslinger
  • Konfigurer varslingsinnstillinger
  • Velg timetyper og timebøker
  • Velg intervall for varslinger
  • Tilpass spørreskjema
  • Bruk
  • Sjekke inn pasienter
  • Sjekk tilbakemeldinger
  • Ofte stilte spørsmål

Was this helpful?

Export as PDF

Tilbakemeldinger

PreviousTidslinjeNextIntegrasjoner

Last updated 9 months ago

Was this helpful?

I modulen Tilbakemeldinger er det mulig å sende ut spørreskjemaer til pasienter og få oversikt over tilbakemeldingene deres.

Når modulen er konfigurert, får pasienter tilsendt en link via email eller SMS 24 timer etter at timen fant sted. Her blir de bedt om å svare på et spørreskjema.

Tilbakemeldingene kan sees opp mot hverandre, og på den måten kan man avdekke trender over tid og tilbakemeldinger på spesifikke spørsmål, eller individuelt lese hver pasients tilbakemelding.

Ta kontakt med vår supportavdeling for å aktivere denne modulen. Siden pasienter blir bedt om å gi tilbakemelding via varslinger, må Timeboken også være aktivert for klinikken.

Tilgang per ansatt

Som klinikkadministrator kan du endre tilgangen til modulen per ansatt.

Deaktivering per bruker

Reaktivering per bruker

Ønsker du å reaktivere modulen for en bruker, kan du som klinikkadministrator følge samme steg som ved deaktivering, men huk på i stedet for av, slik at tilbakemeldinger blir grønn.

Fakturering

Når modulen har blitt deaktivert eller reaktivert for en behandler, vil systemet fange dette opp automatisk og klinikken blir fakturert basert på hvor mange lisenser som er aktive.

Varsler for tilbakemelding

Varslinger kan konfigureres etter dine behov. Varslinger vil kun bli sendt om kriteriene under er oppfylt:

  1. Pasienten er kontaktbar - telefonnummer eller epostadresse er lagret på pasientkortet

  2. Pasienten er over 18 år

  3. Pasienten har sjekket inn på en aktuell timetype i timebøkene du har valgt

Hver enkelt pasient vil ha mulighet til å fylle ut spørreskjema og sende inn tilbakemelding én gang hver tredje måned, uavhengig av antall ganger de har vært på klinikken din.

Dersom pasienten har sent inn en tilbakemelding, vil pasienten ikke motta varsling etter time før etter tre nye måneder. På denne måten unngår du at pasienter blir bombardert med påminnelser, i tillegg sørger det for at du får jevnlige tilbakemeldinger.

Hvis en pasient ikke sender inn tilbakemelding, skal de fortsatt motta et varsel neste gang de besøker klinikken din.

Pasienter kan slå av varsler

Pasienter kan reservere seg for fremtidige varsler ved å klikke på linken nederst i spørreskjemaet - dette vil kun påvirke varsler for tilbakemelding. Pasienter vil fortsatt motta varslinger fra andre moduler.

Oppsett

Kun klinikkadministrator på klinikken kan endre konfigurasjonen av Tilbakemeldinger.

Når modulen er aktivert, vil du måtte gjøre følgende før du kan kan starte å samle inn tilbakemeldinger:

  1. Slå på varslinger for modulen

  2. Velg timetyper og timebøker

  3. Tilpass spørreskjemaet

Slå på varslinger

Varslinger for tilbakemeldinger må være aktivert for at pasienter skal bli spurt om å gi tilbakemelding.

For å unngå å sende ut varslinger før oppsettet er ferdig, anbefaler vi å vente med dette steget helt til slutt.

Konfigurer varslingsinnstillinger

Velg hvordan pasienter skal få varsel om spørreskjema. Vi anbefaler å velge et av de alternativene som har både epost og SMS, slik at pasienter mottar varsling også når en av delene ikke er registrert på pasientkortet.

Velg timetyper og timebøker

Velg hvilke timetyper og timebøker som skal trigge varslinger. Varslinger tilknyttet spørreskjema vil kun sendes ut på valgte timetyper i valgte timebøker.

Velg intervall for varslinger

Velg hvor ofte pasienten skal motta varsel om spørreskjema etter time timeavtale.

Om pasientene ikke besøker klinikken så ofte, eller ikke er medlem av et behandlingsprogram, så anbefaler vi å sette varsel-intervallet på hver (1) time. Dette betyr at pasienten will få et nytt varsel hver gang de besøker klinikken etter tre måneder.

Tilpass spørreskjema

Spørreskjemaet består av spørsmål og en vurderingsskala (1 helt uenig -> 5 helt enig).

Start med å legge til overskrift og beskrivelse. Ønsker du at klinikkens navn skal være synlig i skjemaet inkluderer du det her.

Rediger spørsmål

Det finnes seks standardspørsmål som ikke kan redigeres. Du har mulighet å legge til opptil fire spørsmål.

Klikk Lagre når du er ferdig. Pasienter vil nå begynne å motta spørreskjemaet.

Bruk

Sjekke inn pasienter

Sjekk tilbakemeldinger

Når pasienter har fylt ut spørreskjemaet, vil dataen være tilgjengelig i Tilbakemeldinger.

Gå tilbake i tid

Tilbakemeldinger

Databeskyttelse

Pasienter kan velge å forbli anonyme når de fyller ut spørreskjemaet. Alle tilbakemeldinger blir automatisk anonymisert ett år etter du har mottatt tilbakemeldingen.

Ofte stilte spørsmål

Trenger jeg Timeboken for å bruke modulen Tilbakemeldinger? Ja, hvis ikke kan vi ikke sende pasienter en varsling for å spørre dem om de kan fylle ut Spørreskjema.

Må pasientvarslinger være aktivert for Timeboken eller timetypene for å kunne bruke modulen Tilbakemeldinger? Nei, pasientvarslinger trenger ikke være aktivert.

Kan jeg endre standardspørsmålene? Nei. Dette sørger for at det blir samlet inn nok data for hvert spørsmål. Hvis spørsmålene endres over tid, vil ikke dataen lengre reflektere pasientenes meninger på en nøyaktig måte.

Blir spørreskjemaet sendt til pasienter som har blitt sjekket inn og så sjekket ut igjen? Ja, utsjekking av en pasient vil ikke påvirke om et skjema blir sendt.

Skjemaet pasienter mottar er det samme uavhengig av hvilken timetype pasienten var satt opp på eller hvilken behandler de var hos.

Må pasienter logge inn i EG Pasientsky for å gi tilbakemelding? Nei. Når vi sender ut spørreskjemaet til hver pasient, bruker vi en URL som er unik for hver enkelt. Dette betyr at vi kan se hvem som har fylt ut spørreskjemaet uten å kreve at pasienter må logge inn.

Dette gjør det enklere for pasienter å gi tilbakemelding, og øker mengden tilbakemeldinger klinikken din mottar.

Kan jeg dele en link for å gi tilbakemelding? Nei, ettersom linken til spørreskjemaet er unik for hver pasient er det ikke mulig å dele en link som hvem som helst kan bruke.

Gå til Konfigurasjon og innstillinger . Under Klinikk, trykk på Ansatte. Klikk på den ansatte du ønsker å deaktivere for. Gå så til fanen Tilgang og Rettigheter og fjern avhuking for å deaktivere datatilgangen for Tilbakemeldings-modulen ().

Legg merke til at dersom du deaktiverer tilgangen per bruker vil tilbakemeldinger fremdeles hentes og samles inn så lenge du følger under og klinikken har modulen aktivert. Kun de som har aktivert datatilgang og aktiv lisens vil ha direkte tilgang til tilbakemeldinger, men har du aktiv lisens står du fritt til å eksportere og dele innsamlet data med resten av klinikken.

Gå til Konfigurasjon og innstillinger → Tilbakemeldinger → Varslinger. Huk av for Aktiver varslinger for tilbakemeldinger.

Du kan endre spørreskjemaet ved å gå til Konfigurasjon og innstillinger -> Tilbakemeldinger -> Spørreskjema.

Mens du tilpasser skjemaet, vil forhåndsvisningen på høyre side .

Fjern avhuking på de spørsmålene du ønsker å fjerne fra skjemaet. Du kan legge til egne spørsmål ved å .

Vær oppmerksom på at varslinger fra modulen Tilbakemeldinger kun sendes til . Sørg derfor for at pasienter er markert som sjekket inn i timeboken. De kan enten sjekke inn selv, eller markeres som sjekket inn av en behandler.

Under Statistikk, viser grafen en kronologisk oversikt over klinikkens Gjennomsnittscore per spørsmål og Net Promoter Score (NPS). Du kan enkelt bytte mellom disse to ved hjelp av ett klikk ().

Du kan se Net Promoter Score som en graf som viser prosenten positive svar over tid, eller du kan se totalt antall svar ved å klikke på Antall ().

Du kan få oversikt over trender i tilbakemeldinger tilbake i tid. Velg mellom 3, 6, 9 eller 12 måneder, eller et tidligere år ().

Klikk på Tannhjulet for å åpne innstillingene for grafen (). Skjul spørsmål ved å fjerne avhukingen i listen, eller klikk på Velg kun rader med data registrert slik at du kun får opp spørsmål som har generert svar.

Under Individuelle tilbakemeldinger ser du Individuelle tilbakemeldinger fra pasienter. På samme måte som i grafen kan du filtrere tilbakemeldinger basert på dato. Klikk på Tannhjulet for å legge til eller fjerne rader ().

Blir spørreskjemaet sendt selv om jeg har huket av for varslinger på timetyper? Ja, varslinger fra modulen Tilbakemeldinger vil fortsatt bli sendt til pasienter uavhengig av innstillinger på timetypen. Hvis du vil at varsel om spørreskjema ikke skal sendes ut for en bestemt timetype, må du fjerne timetypen fra Valgte timetyper i Konfigurasjon og innstillinger → Tilbakemeldinger → Varslinger.

Hva er Net Promoter Score? NPS er andelen av pasienter som er tilbøyelig til å anbefale klinikken til andre (). Jo høyere score jo bedre. NPS påvirkes kun av spørsmålet “Hvor sannsynlig er det at du vil anbefale klinikken til en venn eller et familiemedlem?”.

vise endringer du gjør i sanntid
klikke Legg til
se hvordan
se hvor
se hvor
les mer om NPS
oppsettet
se hvordan
se hvordan
se hvor
pasienter som er sjekket inn
Tilpass spørreskjemaet