Endringslogg
Oppdag hva som er nytt i 2025! Utforsk de siste oppdateringene og forbedringene utviklet for helsepersonell og pasienter på EG Pasientsky-plattformen.
Last updated
Was this helpful?
Oppdag hva som er nytt i 2025! Utforsk de siste oppdateringene og forbedringene utviklet for helsepersonell og pasienter på EG Pasientsky-plattformen.
Last updated
Was this helpful?
Was this helpful?
Kiropraktorer kan nå etterregistrere bruk av takstene K1, K2, K3a, K3b, K4 og K6 fra og med 1. januar 2025, og motta en refusjon på kr 4,- per takst.
Slik gjør du det:
Velg riktig dato på regningskortet.
Klikk på Opprett regning for å fullføre.
Kjørebok er nå tilgjengelig i EG Pasientsky 🚙
Hver gang du registrerer en av takstene F21–F23 i regningskort, vil systemet automatisk legge dem til i Kjøreboken. Les mer om Kjørebok.
Du kan deretter hente ut en rapport og sende den til kommunen for refusjon av reiseutgifter hvis du har avtale om dette. Les hvordan du eksporterer kjøreboken her.
Vi har gjort følgende forbedringer til EG Pasientsky Betaling:
Adresse på regningskort - For å kunne sende ordre via EG Pasientsky Betaling må pasientens adresse være lagt til.
Dersom deler av adressen mangler (f.eks. gateadresse), vil du ikke kunne sende ordren.
Du kan oppdatere adressen direkte i pasientkortet - klikk på pasientens navn eller bruk hurtigtasten Alt+P
.
Du kan se hva som mangler ved og holde musepekeren over knappen – se eksempelet nedenfor.
Kvittering i Behandlerportalen - I kvitteringen som kan hentes ut fra Behandlerportalen vises datoen for når pasienten hadde time på klinikken (se hvor).
📎 Vedlegg i journalnotatutkast slettes etter 30 dager
Det er registrert treghet ved opplasting av vedlegg i journalnotatutkast.
For å bedre ytelsen vil vedlegg eldre enn 30 dager automatisk bli fjernet fra utkastet. Selve utkastet slettes ikke.
Tilbakemeldingsmodulen er nå gratis! Med Tilbakemeldingsmodulen kan du enkelt sende ut spørreskjemaer til pasienter og få verdifull informasjon om deres opplevelse av behandlingen.
Er du interessert? Ta gjerne kontakt med oss!
Når modulen er aktivert, kan du følge stegene her for å sette opp og begynne å bruke Tilbakemeldinger. Du kan også se hvordan dette gjøres i denne videoen:
Timer bestilt av relasjon vises nå i timeboken
Vi har forbedret timeboken slik at det nå tydelig fremkommer når en time er bestilt av en pasients relasjon. Dette gjør det enklere å se hvem som har bestilt timen. Se eksempel nedenfor.
Les mer om Relasjon-funksjonen her.
Nå kan du aktivere Røntgensyn i Visningsinnstillinger
Røntgensyn gir deg bedre oversikt over innholdet i Smartluken. Du kan nå finne røntgensyn i Visningsinnstillinger. Dette gjør det enklere å slå den av og på etter behov.
Slik aktiverer du:
I timeboken, klikk på tannhjulet for å åpne Visningsinnstillinger, og huk av for Vis røntgensyn.
Merk at når Røntgensyn er aktivert via Visningsinnstillingene, fungerer ikke hurtigtasten.
Alternativt kan du aktivere røntgensyn med hurtigtasten Shift+Alt+S
.
Røntgensyn forblir aktiv til du selv deaktiverer det.
Om du vil deaktiverer den, gå tilbake til Visningsinnstillinger og fjern avhukingen for Vis røntgensyn
Les mer om Visningsinnstillinger her.
Oppdatert Hjelp knapp under i-ikonet ℹ️
All informasjon under Hjelp-knappen er oppdatert og tydeliggjort - Du finner nå kontaktinformasjon til support og åpningstider.
Kontaktskjemaet kan fylles ut med fritekst.
Knappen Kundestøtte er fjernet.
Knappen NHN-fjernstyring forblir uendret.
Les mer om funksjonene under i-ikonet her.
Ny lavere pris på Telefoni-lisens 📞
Fra 1. juni 2025 reduseres lisensprisen for telefoni til 159 kr per bruker per måned. Samtidig vil kostnader for utgående anrop faktureres direkte til kontoret. Du får dermed lavere fastpris og bedre oversikt over eget forbruk. Les mer of Telefoni her.
Abonnement må avtales direkte med Telenor.
🚀 Spar tid med ny Journalia-integrasjon i EG Pasientsky!
Journalia er en smart AI-assistent som automatisk lytter, transkriberer og strukturerer pasientsamtalen i SOAP-format – direkte i journalen.
Den nye integrasjonen gjør det enkelt å bruke Journalia i EG Pasientsky, slik at du får mindre skriving og mer tid med pasientene.
ℹ️ Les mer om integrasjonen her. 🛠️ Slik tar du i bruk Journalia.
Ny betalingsløsning i EG Pasientsky Betaling: Terminal 💳
EG Pasientsky Betaling Terminal er en tilleggstjeneste i EG Pasientsky Betaling, og gir pasientene mulighet til å betale via bankterminal direkte på klinikken. Du kan lese mer om flere betalingsløsninger i EG Pasientsky Betaling her.
Les hvordan du kommer i gang og kobler til terminalen her.
Feilrettinger:
Vi har rettet en feil som oppstod ved lanseringen av EG Pasientsky Betaling, relatert til avviste ordre fra Helfo.
Hvis ordren er betalt av både Helfo og pasienten, må du tilbakebetale ordren for å kunne gjøre endringer.
Hvis ordren er betalt av Helfo, men ikke av pasienten, må du kreditere om du vil endre informasjon i ordren.
Hvis Helfo har avvist ordren, kan du rette informasjon i regningskortet og gjør ordren klar til å sendes på nytt.
Les mer om Helfo-ordre og oppgjør her.
Begrepet CAVE er endret til Legemiddelreaksjoner
Vi har oppdatert begrepet CAVE til Legemiddelreaksjoner slik at vi bruker samme begrep som i Reseptformidleren (RF) og Sentral Forskrivningsmodul (SFM).
Medisinsk CAVE er nå Legemiddelreaksjoner.
Ikke-medisinsk CAVE er nå Annen kritisk informasjon.
Du kan fortsatt bruke hurtigtasten ALT+C
for å åpne Kritisk informasjon på pasientkortet, der du finner både pasientens legemiddelreaksjoner og annen kritisk informasjon.
Les mer om legemiddelreaksjoner og annen kritisk informasjon her.
Forenklet betaling med EG Pasientsky Betaling
EG Pasientsky Betaling er en ny løsning som gjør betalingsprosessen enklere for både deg og pasientene dine.
Etter at timen er avsluttet, mottar pasienten en SMS med en kode og en betalingslenke. Betalingen kan fullføres uten innlogging innen fem dager, med flere betalingsmetoder å velge mellom – raskt, trygt og enkelt. Du kan bestille EG Pasientsky Betaling her.
Som behandler kan du logge inn i Behandlerportalen for å få full oversikt over alle ordre.
Les mer om oppsett og bruk her: