EG Pasientsky Brukermanual
HjemmesidenPålogging
  • EG Pasientsky brukermanual
  • Start med systemet
    • Forberedelser
    • Videokurs
    • Quickguide - Konfigurasjon første dagen
  • Endringslogg
    • Endringslogg 2024
    • Endringslogg 2023
    • Endringslogg 2022
    • Endringslogg 2021
    • Endringslogg 2016-2020
      • Endringslogg 2020
      • Endringslogg 2019
      • Endringslogg 2018
      • Endringslogg 2017
      • Endringslogg 2016
    • Oppdatering av skjemaer
  • Tips
    • Ferie og fravær
    • For deg som jobber hjemmefra
    • For svaksynte
    • Sesongtips
      • ❄️Tips for vinterferie
      • 🧹Tips for å rydde opp i systemet
    • Covid-19
      • Takster og rapportering for Covid-19 vaksinering
      • Uttrekk av risikopasienter
      • Tilpass timeboken for Covid-19 vaksinering
      • Hurtigtest og svarrapport
      • Covid-19 prøvesvar fra Sykehuspartner
  • Moduler og funksjoner
  • Generelt
    • Logg inn
    • Hva ser jeg
    • Pasientkortet
    • Dine innstillinger
    • Opprette nye pasienter
    • Relasjoner
    • Varslinger til pasient
    • Markere pasient mors
    • Koble opp NHN-Fjernstyring
    • Hurtigtaster / Snarveier
    • Begreper
  • Post
    • Oversikt
    • Bruk
      • Varsling til pasient
      • Mottatte meldinger
    • Oppsett og innstillinger
      • E-konsultasjoner
      • Opprett maler
    • Ofte stilte spørsmål
  • Timebok
    • Oversikt
    • Oppsett
      • Online booking
      • Ankomstregistrering
    • Bruk
      • Avlyse og blokkere timer
      • Gruppetimer
      • Telefontimer
      • Pasientreiser
      • Timeforespørseler
  • Økonomi
    • Oppsett
      • Opprett regnskap
      • Opprett takster
      • Tilgang og rettigheter
      • Koble til betalingsterminal
        • Terminaler med skyløsning
        • Terminaler med lokal tilkobling
    • Bruk
      • Opprett regningskort
      • Endre og rette opp regningskort
      • Samleregning
      • Rapporter
        • Eksportering av rapporter (NY)
        • Ordne excel-fil
    • Helfo
      • Oppgjør for kommunale klinikker
      • Frikort og garantikoder
      • Tidsoverlapp
      • H2a- og H2b-taksten
    • Automatiske takster
    • Forsikring
      • Oppsett
      • Bruk
    • Pasientsky Faktura
      • Opprett og følg opp faktura
    • EG Pasientsky Betaling
      • EG Behandlerportal
      • Terminal
  • Videokonsultasjon
  • Telefoni
    • Bruk
    • Telefoninnstillinger
    • Anropsinnstillinger
    • Anropshistorikk
    • Utstyr for VoIP og video
      • Jabra-programvare
  • Journal
    • Tilgang til journaldata
    • Journalnotat
      • Behandlingsforløp
      • Overføre og motta journal
      • Journalmaler
      • Endre journalnotater
      • Objektive målinger
    • Utskrift
    • Elektroniske meldinger
      • Legeerklæring
      • PLO-meldinger
      • Sykmelding
      • Rekvisisjon
      • Henvisning
      • Dialogmelding
      • Epikrise
      • Tjenestebasert adressering
    • Andre funksjoner
      • Legg til fil
        • Skanning
      • Dokument til pasient
      • Dokumentmaler
      • Skjemaer
  • Lab
    • Oppsett
    • Bruk
    • Lab-integrasjoner
      • Fürst Forum
      • Fürst Forum Web
      • eUnilabs
      • DIPS Interactor
        • DIPS Interactor Sky
      • HP Link
      • IHR
      • Welch Allyn
      • Spirare
      • Zafena
  • Medisin
    • Sammenstille med RF
    • Ordinasjoner
      • Strukturert dosering
    • Resept
      • Blå resept
      • Preparater uten markedsføringstillatelse
    • SLV-varsler
    • Lokal varekatalog
    • Multidose på papir
    • Legemiddelgjennomgang
    • Behandlingsinformasjon
      • Legemiddelrekasjoner
      • Pasienter i PLO
      • Pasienter i LAR
      • Samtykkeliste og reservasjon
  • SYSVAK
  • Tidslinje
  • Tilbakemeldinger
  • Integrasjoner
    • Behandlernettverk - online booking
    • Enhetsadministrasjon
    • ExorLive
    • HelseNorge
    • Integrasjon til Kjernejournal
    • Leyr
    • Omilon
  • Administrasjon
    • Klinikkadministrator
      • Klinikkoppsett
        • Ansatte
          • Vikar og fravær
        • Grupper
        • Basis
        • Åpningstider
        • Systeminnstillinger
        • Moduler
        • Nettside
          • Tilgjengelighetserklæring
        • Skriftlige avtaler
    • Klinikkmodulen
      • Meldingslogg
      • Pasientliste
      • Kontaktliste
      • Kundeliste
      • Venteliste
      • Filarkiv
      • Rapporter og statistikk
      • Innsynslogg
  • Ressurser for klinikk
    • Ressurser for klinikk
    • Tjenester for pasienter
Powered by GitBook
On this page
  • Postkassene
  • Visningsinnstillinger, filtrering og søk
  • Widgets
  • Post på pasientkortet

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Post

Oversikt

Få oversikt over Postmodulen.

PreviousPostNextBruk

Last updated 5 months ago

Was this helpful?

Postkassene

Alle meldinger til og fra klinikken sorteres i de ulike postkassene innboks, åpne, mine sendte og arkiv.

I tillegg til disse finner du under-postkasser, avhengig av hvilke kommunikasjonstyper og moduler som er aktivert på klinikken.

I post-modulen finner man også alle elektroniske meldinger som sendes via NHN til eller fra klinikken (henvisninger, sykmeldinger, rekvisisjoner osv). Hvilke meldinger du har her avhenger av rollen din og om klinikken du jobber på har tilgang til NHN.

De ulike innboksene i post-modulen er:

  • Innboks viser alle uleste og ubehandlede meldinger.

  • Åpne viser alle åpne meldinger som ikke er avsluttet, som for eksempel ikke er svart på enda.

  • Mine sendte er meldinger som du selv har sendt.

  • Arkiv er alle dine avsluttede meldinger.

Dersom tilgang er gitt, vil du også ha:

  • Klinikkens åpne som viser alle åpne meldinger hele klinikken har mottatt.

De ulike kommunikasjonstypene, eller meldingstypene, til og fra pasienter er:

  • E-dialog: Generelle meldinger til og fra pasienter. Relevante HELFO-takster er tilgjengelig.

  • E-konsultasjon: Disse meldingene må startes av pasientene, og må gjelde etablerte medisinske spørsmål/problemstillinger. Relevante HELFO-takster er tilgjengelig.

  • Reseptforespørsel: Pasienter kan be om fornyelse av resepter.

  • Fakturaspørsmål: Fakturanummeret følger med meldingen for å hjelpe dere med å løse ulike fakturaspørsmål enklere (for de som har betalingsterminal fra Convene)

Intern dialog er e-dialoger som ikke er sendt til en pasient, men mellom deg og en eller flere kollegaer på samme klinikk.

Alle meldinger sendes og mottas på høyeste sikkerhetsnivå; sikkerhetsnivå 4. Det vil si at både behandler og pasientene må logge inn i klinikkportalen og pasientportalen med BankID eller tilsvarende metoder for å lese meldingene. Dette sikrer at potensiell sensitiv informasjon som sendes i disse meldingene ikke havner hos uvedkommende.

Visningsinnstillinger, filtrering og søk

Velg selv hva du ønsker å se i de ulike postkassene. Valgene som gjøres her påvirker ikke dine kolleger på klinikken.

Merk at dersom du kun klikker på Innboks, så vil du få en oversikt over alle meldinger som er mottat. Ønsker du å sortere innboksen din, må du velge type meldig fra feltet Type. Du kan også eksempelvis klikke på Postmodulen - Innboks - E-dialog for å kun se E-dialoger.

Du kan også finne meldinger for ansatte som har sluttet på klinikken, kan du bla til Inaktive stillinger under Pasient/Deltakere og velge dem derfra.

Merk at dersom en bruker blir lagt til på klinikken på nytt og ikke blir tildelt sin tidligere stilling, vil det ikke være mulig å søke etter deltakerens gamle meldinger i inaktiv stilling. Meldinger vil fortsatt være tilgjengelige, men du må søke i fritekst eller på pasienten.

Widgets

  • Post: Oversikt over beskjeder fra en postkasse du selv velger. Du kan også velge antall meldinger og hvilke felter som skal vises.

  • Åpne oppgaver: Oversikt over alle åpne oppgaver, hvor du er ansvarlig.

Post på pasientkortet

Alle meldinger til, fra og om en spesifikk pasient kan du finne på pasientkortet til pasienten.

Velg pasienten i søkefeltet, og åpne pasientkortet ved å klikke på navnet eller bruke hurtigtasten Alt + P. Gå til området Post.

Her vil du se om meldingen er åpen, avsluttet, om den er lest, eller om dette er en intern melding om pasienten. Du kan også filtrere på alle meldinger, åpne eller avsluttede.

Klikk på meldingen for å åpne den.

Klinikkens arkiv som viser alle klinikkens avsluttede meldinger. .

Merk at kun kan gi tilgang til klinikkens meldinger. Disse tilgangene blir gitt inne på ansattkortet under Tilgang og rettigheter ().

Klikk på forstørrelsesglasset for å åpne og lukke søk og filtrering. Her kan du sortere på type meldinger, søke i fritekst, sortere på pasient og deltakere, og filtrere på periode.

Innboksen oppdateres og tar imot nye meldinger hvert femte sekund, men ønsker du å hente inn meldinger manuelt, kan du trykke på den nye oppdateringsknappen ().

Klikk på tannhjulet for å endre visningsinnstillingene for postkassen.

Ønsker du å kunne se om deltakere har lest meldingen, kan du legge til deltakere under visningsinnstillinger (). Grønn prikk ved navnet til deltakeren betyr at de har lest meldingen, oransje prikk betyr at de ikke har lest meldingen.

I likhet med andre moduler, kan du også legge til snarveier for post i widgets ().

Åpne widgets, klikk på pluss-ikonet , og velg fra listen ().

Oversikt: En enkel oversikt over antall beskjeder du har fått av de ulike meldingstypene. Dette gjør at du kan holde systematisk oversikt over hvor mange meldinger som kommer inn, og du kan velge hvilke meldingstyper du ønsker å se i oversikten ().

To do: Oversikt over alt som du selv har markert som To do fra alle postkassene. Dette kan hjelpe deg med å huske på meldinger som du skal gjøre deg ferdig med senere. Du kan merke meldinger med To do direkte i postkassene, ved å velge å vise To do i visningsinnstillingene. I To do-kolonnen, kryss av på de aktuelle meldingene ().

Se eksempel her
klinikkadminstrator
se hvordan
se hvordan
se hvor
se hvordan
se hvordan
se hvordan
se hvordan
Klikk på forstørrelsesglasset for å åpne og lukke søk og filtrering.
Meldinger for ansatte som har sluttet på klinikken, finnes i seksjonen Inaktive stillinger under Pasient/Deltakere.